همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش ایسنا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیروی دریایی ارتش که به مناسبت فرا رسیدن 29 فروردین ماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدای عزیز امروز جایگاه نفوذ معنوی کشور ایران در منطقه و جهان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران به قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: عزت و اقتدار میهن اسلامی در سایه جانفشانی فرزندان این مرزوبوم است که برای کشور عظمت و اقتدار به ارمغان آوردند.

دریادار سیاری با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و یاد و خاطره همه شهدا خاصه شهدای ارتش و ناوشکن سهند، سبلان و جوشن با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضیلت زنده نگه داشتن یادوخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: اگر امروز تلاش داریم یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی بداریم صرفا به جهت بهره‌مندی از معنویات است.

دریادار سیاری تاکید کرد: امروز ما هر چه داریم و انقلاب اسلامی هر دستاوردی که در حوزه‌های گوناگون بدست آورده است به برکت خون مطهر شهداست.

در برهه‌ای از زمان همه ملت در برابر طاغوت و شاه ایستادند تا انقلاب پیروز شد و به معنای واقعی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را به منصه ظهور رساندند و پس از گذشت 37 سال با صلابت می توان گفت که استقلال و آزادی را در اختیار داریم.

دریادار سیاری با تاکید بر بازخوانی تاریخ انقلاب گفت: باید تاریخ بخوانیم تا بتوانیم دریابیم که استقلال و آزادی پس از انقلاب چگونه بدست آمده است. رژیم حاکم بر کشور در آن دوران چه بوده است و امروز جمهوری اسلامی ایران در چه جایگاهی است. پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و بدست جوانانی رقم خورد که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و کشور را در مقابل رژیم بعث عراق و دشمنانی که از این رژیم حمایت می‌کردند، حفظ کردند.اگر هشت سال جنگ به کشور تحمیل شد، دشمن با نگاه جنگ هشت ساله وارد نشد و با این تصور که ایران فاقد تاکتیک و نظم خاص است به کشورمان حمله کرد و راهبرد آنها این بود که روز اول در خرمشهر و روز هفتم در تهران باشند.

وی گفت: اما بر خلاف تصور دشمن جنگ تحمیلی علیه ایران هشت سال طول کشید و جوانان این مرز و بوم در دفاع از انقلاب و کشور در مقابل گلوله ایستادند و به معنای واقعی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور محافظت کردند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: اگر به آمار شهدای انقلاب دقت کنیم بیش از 200 هزار شهید تقدیم شده است و بیشتر شهدای عزیز را جوانان تشکیل می‌دهند و امروز نیز همین قشر جوان می‌تواند همانند دوران جنگ در عرصه علمی و فناوری و دانش و بصیرت فعالیت کرده و این علوم را در اختیار بگیرند و حتی اگر لازم شد در عرصه جنگ سخت نیز افتخارآفرینی کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به افتخارات نیروی دریایی ارتش گفت: در عرصه دریا نیز هشت سال جنگیدیم و نیروی دریایی توانست ارتش عراق را شکست دهد و امروز همچنان پیکرهای پاک شهدای والامقام نیروی دریایی در ناوشکن‌های سهند و جوشن و در کف خلیج فارس آرمیده‌اند.

وی یادآور شد: در اوایل پیروزی انقلاب، حوزه فعالیت نیروی دریایی ارتش صرفا خلیج فارس بود، اما امروز به برکت خون مطهر همین شهدای عزیز است که در همه عرصه‌های دریایی و دریاهای آزاد و دریانوردی حضور داریم و امروز خون مطهر شهدای دریایی نشان از اقتدار دریایی ایران دارد.قبل از انقلاب تجهیزات و تعمیرات و .. نداشتیم، اما امروز به برکت خون شهدا تعمیر، نگهداری، نوسازی و ساخت ناوشکن را در اختیار داریم و زیردریایی می‌سازیم و مطابق استاندارد جهانی کار می‌کنیم. اینها همه به برکت خون شهداست و افتخار داریم که راه ما راه امام حسین(ع) است.

در ادامه عبداله معنوی فرمانده وقت ناوشکن سبلان به بیان خاطراتی از شهدای نیروی دریایی پرداخت و در ادامه با اهدای لوح تقدیر از 17 ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺷﻬﻴﺪ ﻧﺎﻭﺷﻜﻦ ارتش در استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.

اهدای لوح سپاس و نماد ناوشکن جماران توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش به استاندار مرکزی و نیز تجلیل اﺯ ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ ﺻﺪاﻭﺳﻴﻤﺎی استان مرکزی، ﺭﻳﻴﺲ ﺷﻮﺭای ﺷﻬﺮ و ﺷﻬﺮﺩاﺭ اراک و نیز ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ زیباسازی شهرداری اﺭاک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

سرتیپ دوم عزیزسلطانی فرمانده ارتش مستقر در استان مرکزی نیز قدرت بازدارندگی نظام اسلامی را حاصل جانفشانی شهدا دانست و افزود: اینکه دشمن به ارزش‌های انقلاب اذعان دارد نشانگر قدرت بالای کشور است.

وی بیان کرد: امروز اگر قدرت چانه‌زنی کشور ایران افزایش پیدا کرده و مسیر اقتدار را با عزت طی می‌کند به برکت خون شهداست و ما توانسته‌ایم در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان بایستیم.

فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک قدرت بازدارندگی نظام اسلامی را حاصل جانفشانی شهدا دانست و افزود: اینکه دشمن به ارزش‌های انقلاب اذعان دارد نشان از قدرت بالای کشور است.

سرتیپ عزیزسلطانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار کرد: اقتدار شجاعانه همراه با بصیرت معادلات جنگ را در مقطعی حساس به هم زد و استکبار و حامیانش را به خاک نشاند.

وی تاکید کرد: اقدام شجاعانه جوانان کشورمان در دوران انقلاب و جنگ نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است و این نیروها به قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تبدیل شده اند و مرزهای ایران را به کیلومترها دورتر منتقل کرده اند.

وی نمایش عزت و اقتدار نیروی دریایی در مقابل ناوها و پایگاه‌های دریایی را نشانگر توان راهبردی این نیرو در جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در خارج از مرزهای آبی کشور دانست.

کد خبر 331361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha