همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ظرفیت نرم نظام و سرمایه بزرگ معنوی کشور است و جوانان باید در حراست از این داشته ارزشمند بیش از پیش کوشا باشند.

حبیب الله سیاری

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در همایش تجلیل از خانواده های معظم شهدای نیروی دریایی استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با تمام قدرت در مقابل رژیم بعثی که در دایره حمایتی بیش از 40 کشور و 2 قدرت جهان بود، ایستادگی کردند تا آسیبی به میهن اسلامی نرسد.

وی ادامه داد: رئیس رژیم بعثی عراق قبل از حمله به ایران در رسانه های بین المللی اعلام کرد که در مدت یک هفته تهران را فتح می کند اما ملت انقلابی و شجاع ایران با اعتقاد راسخ به آرمان های نظام اسلامی، امام راحل و تکیه بر سلاح تقوا محاسبات دشمن را بی اثر کردند و کارنامه سراسر عزت دفاع مقدس را آفریدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نسل جوان کشور باید بداند که رشادت های دوران دفاع مقدس، آرامش و امنیت کنونی کشور آسان حاصل نشده و اقتدار امروز ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت عملی از آن به دست آمده است.

وی اظهار کرد: مطالعه کارنامه دفاع مقدس ایران بیانگر آن است که اعتقاد و ایمان بر مدرن ترین جنگ افزارها پیروز است.

امیر دریادار سیاری افزود: توکل بر خدا و ایمان راسخ به آرمان های نظام اسلامی باعث شد تا جوانان این مرز و بوم در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و با تمام وجود از کیان این سرزمین دفاع کنند و پس از هشت سال رژیم بعثی عراق را با وجود حمایت های همه جانبه بلوک شرق و غرب، از خاک ایران اسلامی بیرون کنند.

وی افزود: رسالت امروز نسل جوان کشور جهاد در سنگر علمی و اقتصادی و هوشیاری در برابر توطئه نرم دشمنان است و باید از این منظر قدردان رشادت های دفاع مقدس باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نیروی دریایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه نازلی داشت به طوری که برای تجهیزات مورد نیاز کاملا به خارج مرزها وابستگی داشت اما در حدود چهار دهه حیات نظام اسلامی به برکت خون پاک شهدا و تلاش های شبانه روزی افسران این نیرو، خودکفایی در تامین تجهیزات حاصل شده و دستاوردهای این حوزه در دل ارتش پرافتخار کشور می درخشد.

وی با بیان اینکه افسران و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور آموزش می بینند، بیان کرد: خودکفایی در این حوزه نیز از ظرفیت های مهم قوای دریایی کشور است.

امیر دریادار سیاری افزود: قبل از انقلاب اسلامی، نیروی دریایی ارتش تنها در حوزه خلیج فارس تا تنگه هرمز فعالیت می کرد اما، امروز ناوهای پشتیبان این نیروی انقلابی در دریاهای آزاد جهان با اقتدار کشتی های نفتکش کشور را پشتیبانی می کنند.

وی تاکید کرد: آحاد جامعه به خصوص نسل جوان باید در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتیبانی از حریم ولایت مطلقه فقیه به عنوان سرمایه اصلی نظام بیش از پیش تلاش کنند.

محمود زمانی قمی استاندار، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی و خانواده های معظم شهدا در این آیین حضور داشتند.

در این آیین از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از استان مرکزی تجلیل شد.

استان مرکزی 17 شهید والامقام در قالب نیروی دریایی ارتش، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حضور در همایش نقش دریا در اقتصاد مقاومتی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های سفره یک روزه امیر دریادار حبیب الله سیاری به کلانشهر اراک است.

کد خبر 331178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha