همشهری آنلاین: جانشین معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی کشور به دانش رباتیک و هوش مصنوعی بیش از گذشته نیاز دارد.

دریایی

به گزارش ایرنا از یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2016، امیر دریادار 'شهرام ایرانی' روز چهارشنبه در جریان بازدید از رقابت های حاضر در مسابقات امسال اظهار داشت: تجهیزاتی که در اختیار نیروی دریایی ارتش است، جزء پیچیده ترین تجهیزات دنیا به شمار می رود، به ویژه ربات زیردریایی که در حیطه نیروی دریایی کاربرد منحصر به فردی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در حوزه فنی، تخصصی و علمی در دنیا آنچه که پیچیده تر از موشک و دیگر ابزارهاست، زیردریایی بوده و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طلایه دار این است که در ساخت ناوشکن، ناو و زیر دریایی به خودکفایی دست یافته است.

دریادار ایرانی افزود: البته منظور از دستیابی به این خودکفایی فقط مختص به نیروی دریایی نمی شود بلکه مقصود این است که توان علمی جوانان کشور افزایش یافته و در مجموعه مسابقات ربوکاپ این خودکفایی را به منصه ظهور می رسانند.

وی درباره هدف نیروی دریایی ارتش از حضور در مسابقات ربوکاپ گفت: با توجه به این که تجهیزات محور هستیم و در آینده، دریا پیچیدگی بیشتری خواهد داشت در این دوره از مسابقات بین المللی شرکت کرده ایم چون نیاز است تا نیروی دریایی نیز همگام با علم روز پیش برود.

جانشین معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: اگر می خواهیم سیادت دریایی داشته باشیم، پرچم نظام مقدس را با افتخار در آب های دوردست به نمایش گذاریم و از نظر علمی نیز به روز باشیم، نیاز است تا در این حوزه کاملا با علم روز پیش برویم.

وی بیان داشت: در اصل این ربات ها نوعی هوش مصنوعی هستند و هوش مصنوعی در حوزه دریا و امنیتی بسیار کمک خواهند کرد از این رو نیروی دریایی تصمیم دارد خود را در این حوزه در سطح یک حفظ کند.

امیر دریادار ایرانی به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان 'اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل' اشاره کرد و گفت: شعار سال جدید به این مفهوم نیست که فقط در حوزه اقتصاد کوشا باشیم بلکه باید در حوزه های دیگر نیز پویایی و بالندگی خود را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی از نگاه مقام معظم رهبری یک نیروی سیاسی، علمی، بین المللی و نظامی است که یکی از ویژگی های این نیرو نظامی بودن است و یکی از مهم ترین ویژگی های نیروی دریایی، عملکرد مبتنی بر علم است که باید در این حوزه به روز باشیم.

رقابت های یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از امروز (18 فروردین) با حضور 320 تیم از ایران و 14 کشور خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شد و تا جمعه 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران تدارک یافته است.

کد خبر 329739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha