همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی (نداجا) گفت: تحریم های امریکا و متحدانش و سخنانشان درخصوص توانمندی نظامی ایران تاثیری در توان اجرای برنامه های نیروی دریایی ندارد.

 حبیب الله سیاری

امیردریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بدون توجه به مخالفت امریکا ومتحدانش، برنامه ها براساس نیازمندی ها برای دفاع از مرزهای آبی کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: نداجا برای انجام رزمایش جهت بالا بردن قدرت دفاعی خود توجهی به حرف و سخن کسی ندارد و با تشخیص خود و در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا اقدام می کند.

فرمانده نداجا با اشاره به اینکه نیروی دریایی ثابت کرده تحت تاثیر تحریم ها قرار نمی گیرد ، اضافه کرد: با وجود تحریم ها بزرگترین پیشرفت ها بدست آمد و اگر همه امکانات کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت کار و برنامه های این نیرو جمع شود راه به جایی نخواهد برد.

امیردریا دارسیاری خاطرنشان کرد: با اقتدار مسیر ساخت وساز وتعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه می یابد و ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و دماوند و در سال جاری سهند از نمونه کارهایی است که در زیر تحریم انجام شده است.

وی به بازگشت ناوگروه سی و هشتم نداجا از ماموریت آب های آزاد، بین المللی و اقیانوسی پس از حدود 75 روز سفر اشاره و اظهارکرد: از ویژگی های خاص این ناوگروه عبور از خط استوا، حضور در نیم کره جنوبی ، بازدید از بندر دارالسلام کشور تانزانیا به منظور ارسال پیام صلح و دوستی نظام جمهوری اسلامی به سایر کشورها بوده است.

فرمانده نداجا ابراز داشت: از ویژگی های دیگر این ناوگروه حضور در خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی است که موجب شده کشتی های تجاری و نفتکش های کشور با اقتدار از منطقه عبور کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد: دانشجویان در این ناوگروه حدود 80 روز در آب های اقیانوسی و آزاد دریانوردی می کنند که این موجب ورزیدگی بیشتر آنها می شود.

امیر دریا دارسیاری خاطر نشان کرد: ناو یکی از کشورهای ائتلاف جلوی یکی از کشتی های نفتکش جمهوری اسلامی ایران را می گیرد و قصد ورود به نفتکش می کند.

وی ادامه داد: وقتی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید نقدی در منطقه حضور یافته و اعلام می کند این نفتکش زیر اسکورت جمهوری اسلامی ایران است آن ناو ائتلاف به صلابت و اقتدار نیروی دریایی ارتش پی برده و منطقه را ترک می کند.

فرمانده نداجا یادآورشد: ناوگروه سی و نهم شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند بود با حرکت به سمت خلیج بنگال در مراسم سالگرد استقلال کشور هندوستان شرکت کرد و قبل از ناوگروه سی و هشتم بازگشت.

امیر سیاری برنامه های سال 95 این نیرو را شامل افزایش اقتدار دریایی به عنوان مظهر اقتدار مردم در دریاها و توسعه سواحل مکران عنوان کرد.

کد خبر 329185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha