گروه بورس: براساس برنامه شرکت بورس اوراق بهادار همه تالارهای منطقه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود. به این ترتیب باید پس از 5 سال برنامه توسعه جغرافیایی تالارهای بورس به پایان برسد.

علی سنگینیان، معاون مطالعات اقتصادی وتوسعه بازار شرکت بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر افزود: برنامه شرکت بورس این است که ظرف یک تا 2 سال آینده همه تالارهای منطقه‌ای به بخش خصوصی و ترجیحا بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری واگذار شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات متعددی برای این کار انجام شده است، تصریح کرد: به همین منظور مذاکراتی با برخی از بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری آغاز شده و توافق‌هایی نیز در این زمینه صورت پذیرفته است.

وی افزود: براین اساس بخش خصوصی می‌تواند  تالارهای منطقه‌ای موجود را در دست گرفته و اداره کند  یا اینکه خود با ایجاد مراکز دیگری اهداف و سیاست‌های موجود را تامین کند.

سنگینیان تاکید کرد: در هر حال این موضوع یک کار زمان‌بر است و ما امیدواریم ظرف یک تا 2 سال آینده تالارهای منطقه‌ای را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی درباره سرنوشت تالارهای منطقه‌ای زیان‌ده گفت: از زمانی که شرکت بورس وظیفه اداره تالارهای منطقه‌ای را برعهده گرفت در صدد اصلاح ساختار تالارهای منطقه‌ای برآمد تا این تالارها از وضعیت زیان‌ده خارج شوند. به همین منظور در مرحله اول برنامه تعدیل نیروی انسانی در تالارهای منطقه‌ای و کاهش هزینه‌ها اجرا شد و حدود 90 نفر از کارکنان این تالارها کاهش یافتند.

به گفته سنگینیان،  به جز چند تالار،  باقی تالارهای موجود زیان‌ده هستند و امید می‌رود تا با اصلاح ساختار انجام شده و کاهش هزینه‌ها فعالیت این تالارها سودآور شود.

معاون مطالعات اقتصادی وتوسعه بازار شرکت بورس اوراق بهادار در ادامه خاطر نشان کرد: هدف اصلی از ایجاد تالارهای منطقه‌ای در شهرستان‌ها افزایش سطح دسترسی مردم در همه نقاط کشور به معاملات بورس بوده و کمتر موضوع سودآوری این تالارها مطرح بوده است. به همین دلیل به جز 2 و 3 منطقه باقی تالارها زیان‌ده هستند و برای شرکت بورس سودآوری ندارند و ما امیدواریم که با اصلاح ساختاری که انجام می‌شود تعداد تالارهای زیان‌ده کمتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این تالارها تا چه حد توانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند، گفت: براساس برآورده‌های انجام شده به نظر می‌رسد این تالارها به اهداف خود رسیده‌اند زیر این تالارها تقریبا در مناطق خود شناخته شده‌اند و می‌توان گفت که تا حدودی اهداف را برآورده کرده‌اند.

سنگینیان در ادامه توضیح داد: تالارهای منطقه‌ای نماد فیزیکی بورس در شهرستان‌ها هستند و این حضور فیزیکی بورس خود وسیله‌ای برای گسترش بورس به شهرستان‌ها است ضمن اینکه همزمان با این کار برنامه‌های آموزش به سهامداران نیز در شهرستان‌ها دنبال می‌شود.

کد خبر 33496

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز