همشهری آنلاین: مطالعات اخیر نشان می‌دهد افزایش گرما و بارندگی ناشی از تغییرات آب و هوا و گرمای جهانی، برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مضر است و اغلب این افراد را روانه بیمارستان می‌کند.

تغییرات آب و هوا بیماران مبتلا به آسم را روانه بیمارستان می‌کند

به گزارش ایرنا، مطالعه بیماران بستری شده بین سال‌هاي 2000 تا 2012 میلادی توسط محققان دانشگاه مریلند نشان می‌دهد بارش باران و گرمای هوای ناشی از تغییرات آب و هوا، هرچند کوچک باشد نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تحریک سیستم تنفسی بیماران مبتلا به آسم دارد. این مطالعه نشان می‌دهد گرما احتمال بستری شدن بیماران مبتلا به آسم را تا 23 درصد و بارش باران تا 11 درصد افزایش می‌دهد.

هنوز دلیل قطعی این موضع مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند که گرما به دلیل افزایش آلاینده‌هایی نظیر ازن و افزایش گرده و باران به دلیل افزایش سطح گرده و هاگ‌های قارچی در حملات آسم موثر است.

مطالعات نشان می‌دهد تشدید آسم یکی از اثرات گرمای جهانی است و این معضل با بیماری‌هایی نظیر مالاریا و بیماری‌های عفونی مرگبار گره خورده است.

در حال حاضر 25.5 میلیون بیمار مبتلا به آسم در آمریکا زندگی می‌کنند که هزین ناشی از آن حدود 56 میلیارد دلار در سال است. نتایج این تحقیقات در نشریه BMC Environmental Health منتشر شده است.

کد خبر 334921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha