همشهری آنلاین: مرحله اول رزمایش موشکی بیت المقدس ۲۸ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان حیدر کرار ۳ و با رمز «یا صاحب الزمان (عج)» با شلیک موشک های فجر و نازعات و راکت در منطقه کویر مرنجاب آران وبیدگل با موفقیت به پایان رسید.

رزمایش

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت: در پایان مرحله اول رزمایش بیت المقدس 28چهار فروند موشک فجر 5 و 2 موشک نازعات با 14 فروند راکت، اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

امیر سرتیپ دوم ستاد سیدعلی محرابی اظهارکرد: این رزمایش در سه مرحله به اجرا درمی آید که مرحله اول و دوم آن امروز در منطقه مرنجاب و آران وبیدگل و مرحله سوم نیز فردا (دوشنبه) در نصرآباد اصفهان برگزار می شود.

وی گفت: درصدد هستیم تا در این رزمایش بر شایستگی ها و سرعت عمل نیروهای زمینی ارتش بیفزاییم.

در ادامه این رزمایش نقاط از پیش تعیین شده با آتش توپخانه مورد هدف قرار گرفت و پس از آن 4 راکت 122 میلی متری به سمت اهداف مورد نظر شلیک شد.

محرابی گفت: تیپ 65 نوهد نیز در مرحله دوم رزمایش عملیات ویژه خود را بزودی آغاز می کند.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم رزمایش که در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار می شود، پدافند در سطح نیز حضور دارد و توپخانه و هوانیروز نیز عملیات خود را اجرا می کنند.

در برگزاری رزمایش بیت المقدس 28 آخرین تاکتیک های دفاعی و موشکی با جدیدترین سلاح ها و به صورت واقعی تمرین می شود.

مرحله اول این رزمایش با پرتاب موشک های نازعات و راکت فجر 5 که با دستان مهندسان توانمند صنعت دفاعی و نیروی زمینی ارتش ارتقا یافته است، اجرا شد.

ارتقای آمادگی رزمی یگان های نیروی زمینی ارتش و آزمایش تجهیزات و سلاح هایی که تاکنون در این نیرو رونمایی شده، از اهداف برگزاری این رزمایش است.

ارتقا و تکمیل آموزش های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی (نزاجا) که در طول سال سپری شده است، مرحله تکمیلی و میدانی آن در این رزمایش انجام شد.

کد خبر 334580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha