همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حملات مسلحانه روز چهارشنبه درکشور مالی را که به مرگ پنج صلحبان این سازمان و مجروح شدن شماری از کارکنان کمیته ثبات کشور مالی منجر شد، بشدت محکوم کرد و خواستار مجازات فوری عاملان آن شد.

 بان کی مون قتل پنج صلحبان سازمان ملل در مالی را محکوم کرد

به گزارش ايرنا، بان کی مون روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای بمب گذاری بر سر راه کاروان حامل صلحبانان این سازمان را که به مرگ پنج صلحبان و مجروحیت سه نفر از کارکنان کمیته ثبات مالی منجر شد به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که توسط سخنگوی دبیرکل سازمان ملل منتشر شد، گفته شده است که براساس اطلاعات مقدماتی بدست آمده روز گذشته کاروانی که حامل گروهی از کارکنان کمیته حمایت این سازمان در مالی بوده، ابتدا با انفجار بمب های دست ساز کنار جاده برخورد کرده و سپس مورد حمله گروهی از افراد مسلح قرار گرفته است.

بر همین اساس تاکنون 12 نفر از صلحبانان این سازمان در اثر حملات متعدد نیروهای مسلح در منطقه کیدال این کشور جان خود را از دست داده اند.

بان کی مون در این بیانیه خواستار اقدامات سریع و بی وقفه در برخورد با این واقعه و اجرای عدالت در مورد عاملان آن شده و بار دیگر تاکید کرده است که حمله به صلحبانان سازمان ملل بر اساس مقررات بین المللی جنایت جنگی محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع قانونی بین المللی است.

وی یادآور شده است که برغم این حملات سازمان ملل همچنان در تلاش برای برقراری صلح و ثبات در کشور مالی و حمایت از اجرای کامل توافقنامه صلح در این کشور مصمم است.

کد خبر 334423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha