چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک معارض سوری که افسر جدا شده از ارتش سوریه است، خود را در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر«عبدالحمید عمرزکریا» معرفی و اعتراف کرد: فرماندهان مخالفان مسلح در سوریه که کمک‌های خارجی دریافت می‌‎کنند، تفنگ‌های اجاره‌ای هستند.

معارض سوری: تفنگ های اجاره ای هستیم

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، این افسر جدا شده از ارتش سوریه پا را از این هم فراتر گذاشت و افزود: فرماندهان مخالفان مسلح سوری، دزد هستند ، آنها تجهیزات ، مهمات، سلاح و پول های دریافتی را بین خود تقسیم و جوانترها را وادار می کنند که بجنگند تا کشته شوند.

عمر زکریا که در برنامه « الاتجاه المعاکس» شبکه الجزیره شرکت کرده بود، انتقادهای سختی را متوجه معارضان مسلح سوری کرد و آنها را « گروه های دروغگو» توصیف و اضافه کرد: هرگاه مساله کمک مطرح می شود خواستار هزاران سلاح و مقادیر زیادی مهمات می شوند اما هنگامی که از آنها خواسته می شود،بجنگند بهانه می آورند و می گویند که نیروهای جنگجو ندارند.

وی احمد الجربا رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری را « راس فساد و سرکرده لشکر دزدها» توصیف کرد و گفت که الجربا پول ها و اموال برخی از ملت سوریه را که روزانه نانی برای خوردن ندارند، دزدیده است.

این افسر جدا شده ارتش سوریه فاش کرد: الجربا خزانه های ائتلاف معارضان را که یکصد و یازده میلیون دلار بوده ، دزدیده و بین خود و دزدهای دیگر تقسیم کرده است.

عمرزکریا به طور علنی و واضح اعلام کرد که « مخالفان سوری شکست خورده اند و این باندها نماینده ملت سوریه نیستند زیرا برای آنها توسل به ارعاب و تهدید کاری ساده است و کشورهای کمک کننده هم انواع دزدها و قاچاقچیان را بر مخالفان تحمیل کرده اند و آنها سب رنج های مردم سوریه هستند.

کد خبر 334354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha