چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای شروع این کار باید حدود ۴۰میلیون تومان سرمایه اولیه داشته باشید، البته این مقدار برای پرورش بوقلمون در مقیاس صنعتی است.

بوقلمون

 اگر سرمايه شما كمتر است مي‌توانيد براي شروع به‌صورت سنتي عمل كرده و آرام آرام كار خود را گسترش دهيد. از اين سرمايه گفته شده، بايد ۵ ميليون تومان را براي خريد جوجه بوقلمون اختصاص داده و باقي را براي مواردي مثل تهيه دان مورد نياز پرنده صرف كنيد. بهتر است پيش از اين كار به كارشناسان جهادكشاورزي مراجعه كرده تا آنها شما را در زمينه توليد و پرورش راهنمايي كنند، علاوه بر آن توصيه مي‌كنيم از كساني كه در اين حوزه تجربه دارند نيز مشورت بگيريد. براي آموزش هم مي‌توانيد در كلاس‌‌هايي كه بسيج سازندگي در اين موارد برگزار مي‌كند شركت كرده تا با فوت و فن كار آشنا شويد. يكي از كليد‌هاي پيشرفت در اين حيطه آن است كه پيش از توليد محصول، مشتري خود را پيدا كنيد. حتما لازم است به ميزان تقاضاي بازار توجه كرده و سپس كار خود را توسعه داده و توليد را افزايش دهيد.

نكته ديگر آن است كه اگر مي‌خواهيد هزينه‌هاي شما كمتر شود بهتر است كار قطعه‌بندي و بسته‌بندي را نيز خودتان انجام دهيد زيرا در اين صورت واسطه‌ها حذف شده و خب مسلما مخارج شما كاهش پيدا مي‌كند. اگر كار خود را با 500 جوجه شروع كنيد به تنهايي مي‌توانيد از پس آنها برآييد؛ در طول روز ۳ الي ۴ساعت كار مي‌برد و باقي را فقط بايد به آنها سر بزنيد. البته به استثناي هفته اول كه بايد شبانه‌روز بالا سر جوجه‌ها بمانيد و به آنها رسيدگي كنيد. براي دريافت مجوز كار ابتدا با در دست داشتن مداركي چون كارت ملي و سند مالكيت يا اجاره‌نامه مكان مورد نظرتان بايد به جهادكشاورزي مراجعه كرده و نامه موافقت اصولي را بگيريد، پس از آن سازمان جهادكشاورزي بررسي‌هايي را انجام مي‌دهد و سپس درصورت عدم‌مشكل، پروانه بهره‌برداري براي شما صادر مي‌شود. اگر در طول مسير اخذ مجوز با مشكلي مواجه شديد مي‌توانيد از مشاوره بسيج سازندگي كمك بگيريد. براي فروش محصولات خود بهتر است مشتريان را از طريق توليدكننده‌ها يا فروشنده‌هاي قديمي اين محصول شناسايي كرده و اقدام كنيد. درنظر داشته‌باشيد كه در شرايط رونق بازار مي‌توانيد بوقلمون‌ها را به كشورهاي همسايه نيز صادر كنيد. اگر كار خود را با يك گله 500تايي شروع كرده‌باشيد، در عرض 4ماه حدود ۱۲ميليون تومان سود مي‌كنيد.

کد خبر 334262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha