سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای شروع لازم است سرمایه اولیه‌‌ای برابر ۳۰میلیون تومان داشته‌باشید.

تولید چسب

از اين مقدار حدود ۱۰ميليون تومان را مي‌توانيد به‌عنوان وديعه مكاني كه اجاره مي‌كنيد، ۱۰ميليون تومان براي مواداوليه و باقي آن را براي هزينه‌هاي جانبي و چند‌ماه ذخيره حقوق 2 تا 3 نفر كارگر درنظر بگيريد. با پيشرفت در اين رشته شما مي‌توانيد با نمونه‌هاي خارجي چسب‌ها و مواد شيميايي رقابت كرده و با تأمين بازار داخلي حتي مانع از واردات بيش‌ از اندازه برخي مواد شيميايي كه در كشور قابل توليد هستند شويد. فوت و فن اين كار شناخت بازار، برآورد قيمت تمام‌شده و ايجاد تعادل بين سرمايه‌اي كه داريد و خريد مواداوليه مورد نياز است. براي اخذ مجوز‌هاي مربوطه، نخستين قدم اين است كه كارگرهاي كارگاه خود را بيمه كنيد، سپس مي‌توانيد به اداره بازرگاني و صنف مواد شيميايي مراجعه و پس از بررسي‌هاي لازم، جواز توليد دريافت كنيد.

پس از آنكه بازار را بررسي كرديد و مطمئن شديد كه محصول توليدي شما خواهان دارد به مراكز فروش مواداوليه مبل‌سازي‌‌ها و رويه‌كوبي‌ها مراجعه كنيد زيرا اين صنف ازجمله مشتريان توليدات شما به شمار مي‌آيند. در مراحل اوليه فروش بهتر است معاملات خود را به‌صورت نقدي انجام دهيد تا سرمايه در گردش داشته‌باشيد. پس از طي اين مرحله، وقتي محصول خود را مدتي با سود كمتر فروخته و با بازار آشنا شديد، افراد معتبر را شناسايي كرده و مي‌توانيد از آنها چك هم دريافت كنيد. توجه كنيد كه اگر پيش از شروع اين كار با بازار آن به خوبي آشنا شده و از امكاناتي مثل وام‌هايي كه به صنايع كوچك تعلق مي‌گيرد استفاده كنيد، اين كسب و كار حقيقتا مي‌تواند منبع درآمد خوبي باشد.

درنظر بگيريد كه در ماه‌هاي اوليه كار، همين كه شما بتوانيد محصولي را توليد كرده، آن را به بازار عرضه كنيد و حقوق كارگران را نيز بپردازيد به‌نوعي مايه خوشحالي است زيرا توليدات شما به بازار معرفي شده‌اند، هر چند با سود كم. پس از آن كم‌كم مي‌توانيد درآمدي برابر ۳ميليون تومان در‌ماه به‌دست آوريد. سعي كنيد در اين رشته كيفيت توليدات شما مطابق با استاندارد و انتظارات مشتري بوده و قيمت آن هم رقابتي باشد.

کد خبر 331841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha