سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: اگر می‌خواهید تولید کود زیستی را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کرده و در آن فعالیت کنید باید حدود ۵۰میلیون تومان سرمایه اولیه داشته‌باشید.

تولید کود زیستی

در تيم كاري شما حتما بايد يك نفر متخصص ميكروبيولوژي و باقي افراد در رشته‌هاي مرتبط تحصيل كرده‌باشند در اين صورت مطمئنا پيشرفت سريع‌تري حاصل مي‌شود. لازم است پيش از شروع اين كار، به‌طور مستقل حدود يك سال را در آزمايشگاه ديگري مشغول به‌كار شويد و پس از كسب تجربه براي راه‌اندازي آن اقدام كنيد. فضاي مورد نياز براي اين شغل حداقل ۵۰ مترمربع است. نكته مثبت در اين كار اين است كه حتما لازم نيست آن را در يك شهر بزرگ انجام دهيد بلكه مي‌توانيد در هر شهر كوچكي كه كشاورزي در آن انجام مي‌شود شروع به‌كار كنيد، در اين شرايط حتما هزينه‌هاي اوليه شما نيز كاهش پيدا خواهد كرد.

تجهيزات اصلي كه براي راه‌اندازي كار به آن نياز داريد شامل هود، انكوباتور، اتوكلاو و اسپكتروفتومتر است كه به وسيله آنها مي‌توانيد محيط آزمايشگاه خود را ايزوله كرده و كار تحقيقات خود را شروع كنيد. پس از اين مرحله، رفته رفته مي‌توانيد تحقيقات خود را به مراحل عملي رسانده و دست به توليد بزنيد. دقت كنيد كه علاوه بر سرمايه اوليه، مبلغ ۱۵‌ميليون تومان را بايد به‌عنوان سرمايه در گردش و هزينه‌هاي پيش‌بيني نشده درنظر بگيريد. لازم به ذكر است كه براي توليد انواع كودهاي زيستي به مجوز نياز است. اين مجوزها را بايد از سازمان‌هاي صنايع و معادن، كشاورزي و مؤسسات تحقيقات آب و خاك دريافت كنيد.

بخشي از مواداوليه مورد نياز اين كار براي آزمايشگاه توليد و كنترل كيفي است كه مواد مشخصي است و درصد كمي از كار را تشكيل مي‌دهد و مي‌توانيد آنها را از مراكز فروش مواد آزمايشگاهي در شهر خود تهيه كنيد. براي بازاريابي در اين رشته بايد مستقيما به مصرف‌كنندگان كه كشاورزان هستند مراجعه كنيد. بهتر است براي توسعه و تبليغ محصول خود ابتدا به مناطقي كه مستعد كشاورزي هستند رجوع كنيد زيرا در آنجا مي‌توانيد توليدات خود را سريع‌تر به فروش برسانيد. بايد بدانيد كه درآمد در اين رشته به ميزان اثرگذاري توليدات شما در حوزه كشاورزي بستگي دارد. براي مثال اگر باكتري توليدي شما از نوع فسفات باشد چون منابع آن كم و تقاضا زياد است مي‌توانيد درآمدي برابر ماهانه ۵ تا ۶ ميليون تومان به‌دست آوريد.

کد خبر 331112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha