سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری دو - مبینا دارابی: میزان سرمایه‌گذاری اولیه برای این کار بستگی به نوع سنگ انتخابی‌تان دارد.

كار با سنگ‌هاي نيمه قيمتي مانند عقيق و شجر با سنگ‌هاي گران قيمت متفاوت است. طبيعتا هر چه سنگ قيمتي‌تر باشد به سرمايه بيشتري نياز داريد تا هم خريد متنوعي داشته باشيد و هم دست‌تان براي خريد بازتر باشد.

كمترين سرمايه لازم براي شروع كار، 5 ميليون تومان است. خيلي از سنگ‌ها را مي‌توان از داخل كشور تهيه كرد و تعدادي را بايد از كشورهاي ديگر وارد كرد. اينكه كدام سنگ‌هاي خود را از كدام راه تهيه كنيد، در مقدار سرمايه اوليه مورد نياز مؤثر است.

مهم‌ترين پيش‌زمينه لازم براي اين كار، مطالعه و آگاهي از شرايط كاري و ويژگي‌هاي انواع سنگ‌هاست. پيش از هر اقدامي بايد از سنگ و كاني شناخت كافي داشته باشيد. اگر در رشته‌هاي مرتبط با زمين‌شناسي تحصيل كرده باشيد حتي مي‌توانيد تعدادي از فسيل‌ها و سنگ‌ها را خودتان تهيه كنيد. قيمت سنگ‌هاي مختلف، محل‌هايي كه توليد مي‌شوند و مكان‌هايي كه سنگ‌هاي مورد نظر شما فروخته مي‌شوند از ديگر مواردي هستند كه بايد نسبت به آن آگاهي داشته باشيد. بازارهاي مرتبط خراسان، خصوصا خراسان‌جنوبي، كرمان، لرستان، فارس، سمنان و به‌طور كلي هر شهري كه از نظر سنگ غني باشد، مي‌توانند مكان‌هاي مناسبي براي خريداري باشند. سنگ‌هاي وارداتي معمولا از آفريقا، افغانستان، شرق آسيا و آمريكاي جنوبي خريداري مي‌شوند.

همچنين لازم است بدانيد چه‌كسي مشتري و متقاضي سنگ شماست. مثلا كلكسيونرها، سنگ‌هاي خاصي را خريداري و جمع مي‌كنند و براي گوهرتراش‌ها ويژگي ديگري مدنظر است. كاربرد سنگ‌ها بيشتر زينتي و تزييني است و مشتري آن هم گوهرتراش‌ها و جواهرسازها هستند. اما فسيل‌ها و سنگ‌هاي كلكسيوني هم وجود دارند كه متقاضي آنها موزه‌ها، مراكز علمي و كلكسيونرها هستند.

براي داشتن فروشگاه بايد از صنف طلا و جواهر مجوز تهيه كنيد. براي تبليغ محصولات خود، محيط مجازي را فراموش نكنيد. شبكه‌هاي اجتماعي يكي از بهترين و مؤثرترين روش‌ها براي تبليغ محصولات‌تان است.

خود را محدود به فروش سنگ نكنيد. اگر مطالعات كافي داشته باشيد و دوره‌هاي مخصوص مرتبط با حوزه سنگ‌شناسي و گوهر‌تراشي را بگذرانيد، مي‌توانيد در زمينه گوهرتراشي و جواهر‌سازي‌ هم فعاليت كنيد يا با همكاري متخصصان اين حوزه، كلاس‌هايي مثل آموزش گوهرشناسي برگزار كنيد كه معمولا زيرنظر سازمان فني و حرفه‌اي كشور برگزار مي‌شوند.

کد خبر 329530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha