همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: استقلال، آزادی و امنیت امروز کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا ، سردارسرتیپ بهمن کارگر در نشستی خبری افزود: خون شهدای انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس موجب شکست دشمنان و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

وی در این نشست با تبریک و بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و نامگذاری این روز تحت عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی، گفت: شکست واقعی صدام در واقع از همان زمان رقم خورد و پیروز واقعی در این عرصه مردم بودند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و چهارمین سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: روز آزاد سازی خرمشهر یک روز جشن ملی برای تمام آحاد ملت ایران است زیرا در این جشن ملی، همه مردم به شادی پرداختند.

وی اظهارکرد: برپایی جشن های نیمه شعبان ، تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) و شهدای دفاع حرم ، ایجاد ایستگاه های صلواتی به سبک جبهه ها، تجلیل از خانواده های معظم شهدای مدافعین حرم و شهدای جهاد و مقاومت از دیگر برنامه های در دست اقدام روز آزاد سازی خرمشهر به شمار می آید.

به گفته سردار کارگر، برگزاری همایش های مختلف با حضور فرماندهان و رزمندگان حماسه سوم خرداد و عملیات بیت المقدس ، تجلیل از رزمندگان آن عملیات و خانواده های آنان و نیز به صدا درآوردن زنگ مقاومت و پیروزی از برنامه های این روز است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدا، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و رونمایی از کتاب های دفاع مقدس و نیز سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه سراسر کشور توسط برخی فرماندهان از جمله این برنامه ها برای روز خرمشهر است.

سردار کارگر گفت: در این روز مراسم نثار گل و شکرگزاری و تجدید میثاق نیروهای مسلح با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) برپا می شود و نیز نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و برپایی برنامه ویژه با نوای کاروان به مدت سه شب در شهر خرمشهر نیز برگزار می شود.

کد خبر 334206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha