سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان امروز دشمن درصدد ازدیاد فساد در کشور است، گفت: محیط گردشگری و اردویی باید برای جوانان و مردم تعالی بخش باشد.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی روز سه شنبه در مراسم همایش توجیهی مسئولان اردویی سپاه و نواحی سراسر کشور در مجتمع فرهنگی و ورزشی پنجم آذر افزود: نقاط گردشگری باید تعالی بخش باشد و انسان را از نظر معرفتی بالا ببرد و این نقاط شامل امامزادگان، مقبره شهدا و همچنین بزرگان تاریخ کشور هستند.

وی ادامه داد: مسئولان باید نشانی و آگاهی های لازم را در سطح شهر و استان ها اطلاع رسانی کنند تا مردم به نحو احسن از این نقاط بهره برداری لازم داشته باشند.

سردار نقدی افزود: این نقاط باید غنی شوند و انسان از آنها بهره معنوی بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردو و گردشگری یکی از ارکان مهم فعالیت های تربیتی دستجمعی است و جایگاه خاص و ویژه ای دارد و در سازمان بسیج مستضعفین نیز اهمیت ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده و روز به روز به پیشرفت بیشتری در این زمینه دست پیدا می کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه برنامه درخشان راهیان نور تاثیری سرنوشت ساز بر تربیت نسل جوان دارد، تصریح کرد: شما باید با اعتقاد و نیت وارد این حوزه شوید که ثواب فراوان دارد و هدیه و ثواب این کارها را به اموات و گذشتگان و شهدا نثار کنید که این اقدامات ادامه راه آنان است.

وی گفت: در برنامه پنج ساله ششم و در بخش اردویی باید بطور گسترده فعالیت کنیم و پیش بینی شده راهیان نور از نظر کمی و کیفی وسعت بیشتری داشته باشند و برنامه های جدیدی به آن اضافه شود.

سردار نقدی ادامه داد: تا پایان برنامه پنج ساله ششم باید تمام شهرستان ها یک اردو براساس استاندارد تعریف شده برگزار کنند و استان هایی که می توانستند 70 درصد برنامه پنج ساله ششم را اجرا کنند باید در این کار و فعالیت ها اجرایی اقدام کنند.

وی گفت: بسیج شهرستان ها و استان ها باید بتواند در طول سال در برنامه ششم در منطقه خود یک اردو و اقامت 48 ساعته داشته باشند و همچنین برخی استان ها در برنامه پنج ساله پنجم عقب مانده اند و نتوانستند به اهداف مورد نظر برسند و این شهرستان ها باید بطور سریع در دو سال اول برنامه پنج ساله ششم برنامه های عملیاتی و اجرایی خود را از جمله بهره برداری اردوگاه های تفریحی و گردشی به اتمام برسانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هدف این است که اردوها بطوری برگزار شود که جذاب باشند و دیگر اینکه کم هزینه برگزار شوند.

سردار نقدی افزود: هدف این است در انتهای برنامه پنج ساله ششم برای 70 میلیون نفر اردو برگزار کنیم و همچنین یکی دیگر از برنامه های مهم ایجاد دهکده های مقاومت در برخی شهرهای بزرگ است که این مراکز جزو مراکز مفرح و تفریحی انقلابی هستند.

وی ادامه داد: در مراکز دهکده های مقاومت، جوانان ضمن تفریح و شاد بودن می توانند به غنای بصیرتی دست یابند و این، شجاعت و روح جهادی را در آنها تقویت می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: گردشگری تعالی بخش یعنی اینکه اگر ما برای سیاحت و تفریح از شهری به شهر دیگر سفر کنیم آن محیط تفریحی، محیط تعالی بخشی بوده و فساد انگیز نباشد.

سردار نقدی گفت: امروز دشمن درصدد ازدیاد فساد در کشور است زیرا می خواهد نسل آینده ایران فاسد بوده تا جلوی استکبار و ظلم ستیز آمریکا نتواند ایستادگی کرده و جوانان در غرق در فساد و شهوت باقی بمانند.

کد خبر 334190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha