همشهری آنلاین: یک گروه بهداشتی در آمریکا می‌گوید هنوز همه زنانی که قصد بچه‌دار شدن یا امکان بچه‌دار شدن دارند باید ۰.۴ تا ۰.۸ میلی‌گرم اسیدفولیک را روزانه به صورت مکمل مصرف کنند.

به گزارش رویترز کارگروه خدمات پیشگیری ایالات متحده  (USPSTF)  یک هیئت کارشناسان مستقل در مراقبت‌های اولیه و پیشگیری در آمریکا قبلا نیز در سال ۲۰۰۹ توصیه‌های مشابهی درباره اسید فولیک انجام داده بود.

اما یک نظرخواهی ملی در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در آمریکا نشان داد که فقط حدود ۳۰ درصد از زنان در سنین بچه‌دار شدن مکمل اسیدفولیک مصرف می‌کنند- و در ۵۰ درصد این زنان میزان مصرف این ویتامین کمتر از مقدار توصیه‌شده است.

اسیدفولیک یا فولات به‌طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها مانند سبزی‌های برگ‌دار وجود دارند و همچنین غلات را هم با آن غنی می‌کنند.

این ویتامین می‌تواند از نقایص لوله عصبی در جنین در حال رشد پیشگیری کند؛ از جمله این نقائص می‌تواند به اسپاینا بیفیدا، بیرون‌زدگی نخاع ار میان مهره‌های نوزاد و نیز آننسفالی، فقدان برخی از بخش‌های مغز اشاره کرد. نقايص لوله عصبی در جنین عمدتا در ماه اول بارداری رخ می‌دهند.

کارشناسان این هیئت می‌گویند که بسیاری از مردم نمی‌دانند که زنان باید از همان اول بارداری حتی پیش از مشخص شدن بارداری باید اسید فولیک مصرف کنند.

به گفته این کارشناسان اغلب زنان نمی‌توانند مقدار کافی اسید فولیک را به طور طبیعی از راه رژیم غذایی به دست بیاورند و برخی از مکمل‌های موجود در بازار هم مقدار توصیه‌شده این ویتامین را ندارند.

 مصرف مکمل اسیدفولیک از یک ماه مانده به لقاح تا ماه‌های دوم و سوم بارداری می‌تواند به طور قابل‌توجهی از خطر دچار شدن به نقائص لوله عصبی بکاهد.

کد خبر 333512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha