سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با سوم شعبان‌المعظم سالروزد خجسته میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، جشن‌های اعیاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان كانون معنویت جهان تشیع در شب میلاد حضرت سیدالشهدا (ع) میعادگاه زائران و مجاوران از دور و نزدیك برای بستن میثاق دوباره بود.

به همین مناسبت صحن و سرای آستان ملائك پاسبان رضوی آذین‌بندی و به خوشبوترین گلها آراسته و به دل انگیزترین عطرها معطر شده است.

همچنین حرم مطهر امام رضا (ع) میزبان زوج‌های جوانی است كه از اقصی نقاط كشور به حرم قدسی آمده‌اند تا در كنار مضجع شریف ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) پیوند خود را جشن بگیرند؛ از این رو در شب میلاد حضرت امام حسین (ع) عقد ازدواج زوج‌های متعددی در این مكان مقدس جاری شد.

مراسم محوری جشن شب میلاد امام حسین (ع) در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد و ذاكران اهل بیت (ع) با مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی، رنگ و بوی معنویت را در این صحن و سرا چندین برابر نمودند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی می‌گوید به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه جشن‌های باشكوهی در هفت نوبت در بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد امام حسین (ع)، میلاد ابوالفضل العباس (ع) و میلاد امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: این جشن‌ها تا 23 اردیبهشت در رواق‌های مختلف بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود كه ویژه برنامه‌های روزانه از ساعت 11 تا 13 و 30 دقیقه و ویژه برنامه‌های شبانه از 20 و 30 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه خواهد بود.

وی مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی، شعرخوانی گروه‌های تواشیح و همخوانی مداحان و ذاكران اهل بیت (ع)، سخنرانی كارشناسان مذهبی در تشریح سیره اخلاقی ائمه معصومین (ع)، برنامه‌های قرآنی در دارالقرآن حرم مطهر، چندین محفل ختم قرآن كریم، مسابقات فرهنگی و قرآنی مختلف برای زائران را از ویژه برنامه‌های جشن‌های اعیاد شعبانیه برشمرد.

کد خبر 333454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha