همشهری‌آنلاین: کتابخانه استان قدس رضوی در فراخوانی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواسته‌است در طرح کتابخوانی تابستانی این نهاد شرکت کرده و جایزه بگیرند.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این طرح سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق افراد به کتابخوانی طرح تابستانه کتابی که خوانده‌ام را در بین اعضای خود برگزار می‌کند.

روند شرکت در این طرح به این گونه است که افراد(اعضاء) بعد از دریافت فرم از محل کتابخانه مرکزی یا شعب این کتابخانه در سطح شهر تا ۳۱ شهریور فرصت دارند خلاصه اثر یا آثاری را که خوانده‌اند نوشته و برای مرکز در همین فرم ارسال کنند.

نتایج این مسابقه روز ۲۴ مهر از طریق سایت مرکز اعلام و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

  • ۱۵ هزار نفر در ۴ ماه گذشته از خدمات کتابخانه ادبیات آستان قدس بهره‌مند شدند

از سوی دیگر به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسئول کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی بااشاره به خدمت رسانی به ۱۵ هزار نفر در چهار ماه گذشته بیان کرد: در حال حاضر 45 هزار نسخه کتاب چاپی فارسی و عربی، دو هزار منبع الکترونیکی، یک هزار و 700 عنوان پایان‌نامه در مقاطع مختلف تحصیلی، 150 نرم‌افزار و لوح فشرده و 82 عنوان نشریه، در این کتابخانه تخصصی در دسترس مراجعان قرار دارد.
حسن زحمت‌کش گلیان به افزوده شدن حدود یک هزار نسخه منبع مطالعاتی به منابع این کتابخانه در چهارماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت، 40 هزار منبع متنوع نیز توسط ادب‌دوستان در این کتابخانه در جوار حرم مطهر رضوی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
وی با تأکید بر فعالیت وب‌سایت کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی به نشانی library.aqr.ir/Literatur ، افزود: مطالب مختلف این وب‌سایت مانند معرفی منابع گوناگون، اخبار نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها، معرفی بزرگان ادب، مقالات و ... توسط کارکنان این کتابخانه به‌روز رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این وب‌سایت با منابع جدید کتابخانه نیز آشنا شوند.
زحمت‌کش گلیان گفت: در این کتابخانه تخصصی با حضور دکتر سیدعلی کرامتی‌مقدم؛ استاد ادبیات فارسی به محققان و دانشجویان خدمات مشاوره پژوهشی و ادبی، در روزهای پنج‌شنبه ارائه می‌شود. همچنین با همکاری این کتابخانه، نشست‌ ادبی «بازخوانی متون کهن پارسی» ویژه کارکنان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد این آستان قدس رضوی، هر ماه برگزار می‌شود.
وی با تذکر اینکه مراجعان به‌صورت قفسه‌ باز، امکان استفاده از منابع اطلاعاتی کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی را دارند، اضافه کرد: همچنین کتابدوستان می‌توانند از پایگاه‌های تخصصی مرتبط با ادبیات در اینترنت و خدمات رایت، اسکن، پرینت و روگرفت منابع، طبق ضوابط کتابخانه مرکزی این آستان مقدس در این کتابخانه بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود؛ کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر، بست شیخ طوسی، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، طبقه منهای یک، همه‌روزه به جز ایام تعطیل، از ساعت 7:15 تا 18:45، به اهل کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر 342194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha