مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه انتظار کشورش از دولت‌ آمریکا تعامل‌ جدی‌ با ایران‌ است‌‌‌، تأکید کرد: آمریکا باید وارد گفت‌وگوی‌ گسترده‌تری‌ با ایران‌ شود تا بتواند درخواست‌های تهران‌ را به درستی دریابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، موفق الربیعی‌ که‌ در اندیشکده‌ مرکز مطالعات‌ راهبردی‌ و بین‌‌المللی‌ واشنگتن‌ سخن‌ می‌گفت، همچنین تصریح کرد: ‌حمله‌ به‌ ایران‌ ‌از سوی آمریکا یک‌ اشتباه‌ مرگبار خواهد بود‌ و چنین‌ طرحی حتی‌ نباید به‌عنوان‌ یک‌ گزینه‌ مطرح‌ باشد.

وی افزود: هرگونه‌ حمله‌‌ به‌ ایران‌ کل‌ منطقه‌ خاورمیانه‌ را به‌ آتش‌ خواهد کشید و عراق‌ بیشترین‌ صدمه‌ را در این‌ میان‌ خواهد خورد.

قول به مردم آمریکا

این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه تأکید کرد که به ملت آمریکا قول داده است موضوع هسته‌ای ایران را از راه‌های دیپلماتیک حل کند.

به گزارش مهر، جورج بوش افزود: من گفته‌ام که برای حل مسئله هسته‌ای ایران، تمام گزینه‌ها از جمله گزینه ‌نظامی مطرح است، اما به ملت آمریکا قول داده‌ام که تلاش خود را برای استفاده از راه‌های دیپلماتیک در مسیر حل این مشکل به‌کار گیرم.

وی مدعی شد: پیام آشکار ما، اروپایی‌ها، چین و روسیه در حال حاضر به ایران این است که اعمال تحریم‌ها بر ضد این کشور ادامه خواهد داشت و ما تا زمانی که ایرانی‌ها سیاستشان را تغییر ندهند، به تشدید تحریم‌ها  ادامه می‌دهیم.

وی همچنین تصریح کرد اگر ایران برنامه هسته‌ای‌اش را متوقف کند، با تهران وارد مذاکره خواهد شد.

کد خبر 33328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز