یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشریه انگلیسی میل آن ساندی گزارش داد یک افسر زبده نیروی دریایی انگلیس به گروه تکفیری - تروریستی داعش پیوست.

افسر نیروی دریایی انگلیس به داعش پیوست

به گزارش ايرما، میل آن ساندی روز یكشنبه نوشت: كارشناسان نظامی و دفاعی نسبت به حملات تروریستی به كشتی ها با پیوستن این افسر زبده انگلیسی به گروه داعش، هشدار دادند.

بنابراین گزارش علی العسیمی (Ali Alosaimi)، 28 ساله افسر زبده نیروی دریایی انگلیس كه در یكی از معتبرترین كالج های نیروی دریایی انگلیس آموزش و دوره دیده است برای پیوستن به گروه داعش به سوریه گریخته است.

كارشناسان نظامی هشدار داده ا ند كه العسیمی با اطلاعات جامعی كه از ناوگان ملی كشتی ها دارد یك تهدید هولناك به شمار می رود.

این نشریه انگلیسی افزود: از آنجایی كه هواپیماهای مسافربری مورد حملات تروریستی قرار گرفته اند، این نگرانی وجود دارد كه گروه های تروریستی (همچون داعش) حملات تروریستی خود را به عرصه دریاها و حمله به كشتی ها و قایق ها بسط دهند.

دریاسالار لرد وست (Admiral Lord West) فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس با نگرانی در این زمینه گفت كه داعش به یكباره به فكر ضربه زدن به كشتیرانی بین المللی خواهد افتاد، چرا كه فردی با چنین دانش و اطلاعاتی می تواند عرصه جدیدی را (در دریا) برای حملات تروریستی داعش بگشاید.

میل آن ساندی نوشت: اطلاعات شخصی العسیمی كه یك كویتی تبار است در مدارك درز پیدا كرده داعش به این نشریه انگلیسی وجود دارد.

بنابراین گزارش این افسر ارشد انگلیسی پیش از رفتن به سوریه ، در ساوت شیلدز (South Shields)در شمال شرق انگلیس مكانی كه وی برای گذراندن یك دوره سه ساله در امور دریایی در سال 2011 میلادی ثبت نام كرده بود، زندگی می كرد.

العسیمی پیش از این برای یك شركت نفتكش كویتی كار می كرد.

این نشریه انگلیسی درادامه گزارش داد كالجی كه العسیمی درآن دوره دیده از اظهارنظر دراین زمینه خود داری كرد اما آنچه مشخص است بخشی از دوره ای كه وی دیده در زمینه 'افسر عرشه' بوده كه اطلاعات مهمی در زمینه توانایی های دریایی انگلیس را در برداشته كه اطلاعات با ارزشی برای فرماندهان داعش به شمار می رود.

'میل آن ساندی' نوشت: افسر عرشه مسئول امنیت كشتی ها، نقشه عبور كشتی ها، بارگیری و تخلیه بار و تمامی ارتباطات است

کد خبر 333166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha