همشهری آنلاین: یکی از کمیاب‌ترین الماس‌های بنفش جهان به تازگی در معدنی در غرب استرالیا کشف و استخراج شده‌است.

الماس

براساس گزارش تلگراف، الماس آرجيل بنفش در معدن آرجيل واقع در شرق منطقه كيمبرلي در استرالياي غربي كشف شده‌است. اين معدن 90 درصد از الماس‌هاي صورتي و سرخ جهان را تامين مي‌كند. ارزش اين سنگ‌هاي رنگارنگ معمولا 50 برابر بيشتر از الماس‌هاي سفيد است و مي‌توانند قيمتي برابر يك ميليون‌دلار بر هر قيراط داشته‌باشند.

الماس

الماس آرجيل بنفش كه به تازگي در اين معدن كشف شده‌است،‌به خاطر زيبايي، ابعاد و مبداي كه دارد،‌قيمتي گزاف خواهد داشت. اين الماس خارق‌العاده بنفش مي‌تواند مورد توجه مجموعه‌داران بزرگ جهان قرار گيرد.

طي 32 سال گذشته تنها 12 قيراط الماس تراش خورده مشابه الماس بنفش آرجيل در جهان توليد شده‌است و اين خود نشانگر شدت كمياب بودن اين نوع سنگ است.

از سويي ديگر الماس‌هاي سفيد كه رايج‌ترين و و پرفروش‌ترين نوع از سنگ‌هاي قيمتي به شمار مي‌روند،‌ به هيچ‌وجه كمياب نيستند. به گفته تام زوئلنر از واشنگتن‌پست،‌ بازار الماس جهان به شدت در كنترل شركت‌هاي جواهر‌سازي است كه با هدف ايجاد تورم در قيمت‌ها،‌ الماس‌هاي مشهور را به نادرست كمياب جلوه مي‌دهند.

با اين‌همه اين داستان درباره الماس‌هاي سفيد صدق مي‌كند نه الماس‌هاي رنگي. به گفته پل زيمنيسكي تحليل‌گر و متخصص جواهرات،‌در سال 2015 بيش از 135 ميليون قيراط الماس توليد شده‌است و 14 ميليارد دلار سرمايه را وارد صنعت توليد الماس ساخته‌است. درصورتي كه اين ميزان را با 12 قيراط الماس‌هاي بنفش مقايسه كنيد،‌پي به شدت كمياب‌بودن آن خواهيد برد.

قرار است الماس بنفش آرجيل در نمايشگاه سالانه شركت ريو‌تينتو به نمايش درآمده و در ژوئن 2016 به شهر‌هاي مختلف جهان سفر كند.

کد خبر 333158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha