سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهیگیری ناشناس و فیلیپینی ۱۰ سال پیش مروارید بزرگی به وزن ۳۴ کیلوگرم را کشف کرد و بی‌خبر از ارزش بالای آن، این مروارید را به عنوان طلسم خوش‌شانسی در خانه‌اش پنهان کرده‌بود.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اين مرواريد غول‌پيكر مي‌تواند به بزرگترين مرواريدي تبديل شود كه تاكنون در جهان كشف شده‌است. ماهيگير ناشناسي كه مرواريد را كشف كرده، از قيمت بيش از 100 ميليون دلاري آن هيچ خبري نداشته‌است و براي 10 سال آن را به عنوان نماد شانس در خانه‌اش نگهداري مي‌كرد.

مروارید

اما بروز آتش‌سوزي در خانه چوبي و كوچك اين ماهيگير باعث شد تا وسايلش را جمع‌آوري كرده و از خانه‌اش نقل مكان كند و مرواريد را نيز به يكي از مقامات توريستي جزيره پورتو پرنسسكا تحويل داده و ادعا كرد آن را از درون صدفي بسيار بزرگ كشف كرده‌است. اين مرواريد طولي برابر 67 سانتيمتر و عرضي برابر 30 سانتيمتر دارد و ركورد‌دار سابق بزرگترين مرواريد جهان با وزن 6.4 كيلوگرم و ارزش 35 ميليون دلار در برابر آن بسيار ناچيز به حساب مي‌آيد.

ماهيگير مي‌گويد حدود ده سال پيش در هوايي طوفاني قلابش را درون آب انداخته و قلاب به سنگي گير مي‌كند. ماهيگير مجبور مي‌شود براي رها كردن قلاب زير آب برود و در آنجا پي‌ميبرد كه قلاب به يك صدف گير كرده و آن را با خود روي آب مي‌آورد و مرواريد و صدف آن را براي 10 سال در خانه‌اش نگهداري مي‌كند.

کد خبر 344091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha