همشهری آنلاین: مدیرعامل شهر جدید پرند از امضای یک تفاهم‌نامه جدید با هدف بازنگری و استاندارد سازی شهرهای جدید با سرمایه‌گذاران آلمانی خبر داد و گفت: با کمک این سرمایه‌گذاران آلمانی یک مزرعه سولاری (انرژی خورشیدی) به مساحت ۱۰۰ هکتار نیز در این شهر ایجاد می‌شود.

سرمایه‌گذاران آلمانی شهرهای جدید را استاندارد سازی می‌کنند

به گزارش ایرنا، علی‌ اكبر طاهری افزود: بر اساس مذاكرات انجام شده با شركت آلمانی "تووسود" این گروه آلمانی تمایل دارد این طرح را در شهر جدید پرند به صورت پایلوت آغاز و به تدریج در تمام شهرهای كشور گسترش دهد.

طاهری در این خصوص اضافه كرد: در حال حاضر به دنبال تهیه پیش‌نویس دقیقی برای مشخص شدن زمان اجرا و آغاز عملیات آن هستیم تا هرچه زودتر بنای ساخت شهری سبز و هوشمند را در پرند آغاز كنیم.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزیر اقتصاد و قائم‌ مقام مسكن و محیط زیست آلمان تا پایان این ماه برای امضای قرارداد قطعی به ایران سفر می‌كند.

وی اظهارداشت: همچنین یك شركت آلمانی دیگر برای ساخت مزرعه سولاری با انرژی پاك خورشیدی به مساحت 100 هكتار در پرند اعلام آمادگی كرده است كه درصددیم طراحی و اجرای آن از سوی این شركت انجام شود و برق حاصل از آن نیز به شبكه برق سراسری كشور متصل شود.

مدیرعامل شهر جدید پرند در ادامه با اشاره به وضعیت مسكن مهر در پرند یادآورشد: اتمام مسكن مهر این شهر از اولویت‌های جدی شركت شهرهای جدید در سال 1395 است و بسته شدن پرونده مسكن مهر در این شهر بدون شك منوط به تكمیل آورده‌های مردم و تلاش مضاعف دستگاه‌های خدمات‌‌رسان خواهد بود و در حال حاضر بیش‌تر پروژه‌های باقی‌ مانده مسكن مهر در این شهر با 90 درصد پیشرفت فیزیكی، نیازمند تامین این دو مورد مهم است.

شهر جدید پرند در 33 كیلومتری جنوب‌غربی شهر تهران و در مسیر آزاد راه تهران ـ ساوه واقع شده‌ و بیش از 100 هزار واحد مسكن مهر قرار است در این شهر به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

کد خبر 333112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha