چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

دونالد ترامپ با به دست آوردن 54.2 درصد آرا در برابر 32.8 برای تد کروز و 10 درصد برای کیسیک، توانست پیروز ایالت ایندیانا شود و آرای حزبی را از آن خود کند.

ترامپ پس ار پیروزی اعلام کرد : ما نوامبر به پیروزی خواهیم رسید و پیروزی ما گسترده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هم‌زمان تد کروز از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری کنار کشید.

ترامپ پس از کناره گیری تد کروز، رقیب اصلی‌اش، از گردونه انتخابات آمریکا و پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا ضمن تشکر از طرفدارانش گفت:«امروز روزی باورنکردنی است. من هرگز چنین روزی را تجربه نکرده‌ام. ما آمریکا را بار دیگر به کشوری باعظمت تبدیل خواهیم کرد. در ابتدا گفته می‌شد من 20 درصد از نامزدهای دیگر حزبم ، شانس کمتری برای پیروزی دارم اما حالا اوضاع کاملا متفاوت شده است. ما به پیروزی بسیار بزرگی دست یافته ایم. ما باید به پیروزی برسیم. کشور ما باید به پیروزی برسد. ما مدت‌های بسیار طولانی است که همواره بازنده‌ایم. نیروی نظامی ما بازنده است زیرا نمی‌توانیم  داعش را شکست بدهیم. ما در عرصه تجارت و مرزها نیز بازنده بوده ایم. ما در همه حوزه ها بازنده بوده‌ایم. اما دیگر بازنده نخواهیم بود. ما پیروز خواهیم شد و به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت.»

رقابت در ایالت ایندیانا برای نامزدهای دموکرات نيز به شدت نزديك بود اما در نهايت برني سندرز پيروز شد.

گفتنی است بیش از یک ماه دیگر حزب جمهوری‌خواه به صورت رسمی نامزد خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام خواهد کرد .

کد خبر 332773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha