یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خبرنگاران آمریکایی با شوخی‌های رسانه‌‌ای، سر به سر اوباما گذاشتند و اشتباه‌های او را د هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش در مراسم ضیافت خبرنگاران پخش کردند..

مراسم ضیافت ویژه رئیس‌جمهور آمریکا با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آمریکایی با عنوان انجمن خبرنگاران حوزه کاخ سفید در حضور باراک اوباما،رئیس‌جمهور این کشور در واشنگتن برگزار شد.

در بخشی از این برنامه، تصاویری ویدئویی از اوباما و دوره هشت ساله حضورش در کاخ سفید پخش شد که مملو از شوخی های خبرنگاران با اوباما بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،در بخشی از این ویدئو صدای روی تصویر می‌گفت:« همواره حرکت اوباما در این مسیر، حرکت آرام و بی دردسر نبوده است.»

وقتی این سخن بیان می شد، تصاویری از گیرکردن خودروی حامل اوباما در کنار در خروجی به هنگام خروج از ساختمان یا سرخوردن از روی پله‌های هواپیما یا پله‌های محل سخنرانی یا برخوردکردن سرش به سقف بالگرد ویژه رئیس‌جمهور هنگام سوار شدن به این بالگرد یا افتادن لیوان از تریبون محل سخنرانی اش در چندین مورد پخش می شد.

در بخشی از این تصاویر هم، عکس‌هایی که اوباما از خودش می گرفت به دستمایه شوخی و خنده تبدیل شد.شوخی با گاف‌های کلامی اوباما نیز ازجمله بخش‌های دیگر این تصاویر بود.

برای نمونه، در یکی از قسمت‌ها اوباما می‌گفت:» امروز ملت ما ، قهرمانان کشته شده را گرامی می دارد و من امروز بسیاری از آنها را اینجا در جمع حاضران می بینم!( کشته شدگان را!)».

در یکی از قسمت‌های دیگر ، تصاویری از اوبامای جوان پخش می شد که می‌گفت:«من به 57 ایالت رفته‌ام و یک ایالت باقی مانده است که باید بروم.» این درحالی است که مجموع ایالت‌های آمریکا، 50 ایالت است.

خبرنگاران آمریکایی با تکيه کلام‌های ثابت اوباما نیز شوخی کردند. یکی از این تکيه کلام‌های اوباما این است که «می‌خواهم به صراحت بگویم که..».

حتی نوع لباس پوشیدن اوباما در مراسم رسمی نیز به شوخی گرفته شد؛ مثلا این‌که چه شلوارهای جینی می‌پوشید یا این‌که چرا در مراسم رسمی از رنگ مشکی استفاده نکرده است.

نوع برخورد سران کشورهای مختلف با اوباما که گاهی خوشایند رسانه‌های آمریکایی نبوده است نیز یکی دیگر از موضوع‌هاي به شوخی گرفته شده در این تصاویر ویدئویی خبرنگاران آمریکایی بود؛ ازجمله تعظیم کردن او درمقابل پادشاه ژاپن یا برخورد سرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با او درمقابل دوربین رسانه ها.

کد خبر 332431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha