مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

سخنگوی دولت گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هنوز درمورد تجمیع بیمه‌ها و منابع درمان به جمع بندی نرسیده است.

تجمیع بیمه

نوبخت در نشست خبري روز گذشته در پاسخ به سؤال همشهري كه چرا قانون تجميع بيمه توسط دولت اجرا نمي‌شود، افزود: چون 2نگاه مختلف وجود دارد؛ اينكه آيا منابع بيمه واحد شود يا اينكه بيمه در يكي از اين دو وزارتخانه بهداشت يا رفاه مستقر شود. نوبخت گفت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ماموريتي پيدا كرده و فعلا در حال مذاكره و توافق ميان اين دو وزارتخانه براي اجراي قانون هستيم تا در يك فرصت قانوني اگر نياز به اصلاح قانون باشد لايحه آن را تهيه كنيم.

نوبخت اين را هم گفت كه هنوز با 2وزارتخانه بهداشت و رفاه به جمع‌بندي نهايي براي اجراي قانون تجميع بيمه نرسيده‌ايم. اختلاف 2وزير بهداشت و رفاه بر سر اجراي قانون تجميع بيمه‌ها و سياست كلي مديريت منابع درمان از طريق بيمه‌ها پاي رئيس‌جمهور را براي وساطت به اين ماجرا باز كرد و در نهايت با دستور روحاني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي از چند‌ماه پيش مامور حل اختلاف اين دو وزارتخانه براي اجراي قانون تجميع بيمه‌ها شد. يكي از مواد قانون برنامه پنجم توسعه، ماده 38 است كه تجميع بيمه‌هاي درماني را الزامي كرده است. با وجود اينكه زمان اجراي قانون برنامه پنجم پايان يافته اما دولت بيمه‌ها را تجميع نكرده است.

  • مخالفت كميسيون تلفيق با مديريت بيمه‌ها توسط وزارت بهداشت

عضو كميسيون تلفيق برنامه ششم در مجلس گفت كه اين كميسيون با سپردن مديريت بيمه‌هاي درماني به وزارت بهداشت مخالفت كرده است. اسماعيل جليلي در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري با اشاره به جلسه مشترك يكشنبه نمايندگان با وزيران بهداشت و رفاه در كميسيون تلفيق برنامه ششم گفت: در اين جلسه پيشنهاد ادغام بيمه درمان در وزارت بهداشت مطرح شد كه رأي نياورد. قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت خواستار اين است كه مديريت بيمه‌ها پس از تجميع به اين وزارتخانه سپرده شود. تجميع بيمه‌ها الزام قانوني برنامه پنجم توسعه است و سياست كلي نظام سلامت كه از سوي رهبري ابلاغ شده است مديريت منابع درمان از طريق بيمه‌ها را الزامي كرده است.

کد خبر 332760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha