همشهری آنلاین: دکتر سعیدرضا عاملی، استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران و استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک به مناسبت برگزاری مراسم تجلیل از ۳۹ سال فعالیت استاد سیدفرید قاسمی طی پیامی به بیان خصایص علمی و شخصیت وی پرداخت

سعید عاملی

متن کامل پیام دکتر سعیدرضا عاملی بدین شرح است:

در روزگاری زندگی می‌کنیم که بیش از هر زمان دیگری نیاز به اصالت روزنامه‌نگاری، توجه به اتقان محتوا، رعایت اخلاق، کنترل هیجان‌های مطبوعاتی، زمان‌زدگی و توجه به عدالت و سلامت اجتماعی در رسانه‌های عمومی، به ویژه در مطبوعات ایران اسلامی احساس می‌شود.

سیدفرید قاسمی حقیقتاً استادی از جنس توجه به ریشه‌ها، اصالت، صداقت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، فارغ بودن از شهرت‌طلبی و دقت در کیفیت محتواست.

سیدفرید قاسمی استادی فرید است، نه صرفاً در تولید متون ارزشمند تاریخی در حوزه روزنامه‌نگاری مثل مطبوعات ایران در قرن بیستم، راهنمای مطبوعات ایران عصر قاجار یا راهنمای مطبوعات ایران امروز طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۱، یا تولید متون مهم دیگری مثل تاریخ شفاهی مطبوعات ایران، نخستین‌های مطبوعاتی ایران و ده‌ها اثر مهم دیگر.

او فقط فرید نیست در تجربه رسانه‌های مهم کشور. باید گفت او فرید است در پرهیز از کار مغشوش رسانه‌ای، دوری از هیجان‌زدگی رسانه‌ای و تولید متون مستحکم و مبتنی بر واقعیت و امانت‌داری و حمایت حرفه‌ای از تولیدات مطبوعاتی، نقد مطبوعاتی، حمایت از حرفه رسانه‌ای، جامعیت علمی و حرفه‌ای و دوستی و صمیمت با اصحاب رسانه. انتخاب این شخصیت اصیل و بااخلاق عرصه مطبوعات، نمادی است برای توجه دادن به اثرپذیری منابع مهم «ارتباطات مطبوعاتی» از دانش، مهارت، صبوری و رعایت اخلاق و امانت‌داری علمی. انتخاب این عزیز گرانقدر را به همه برگزیدگان، اندیشمندان، کارشناسان حوزه ارتباطات و مطبوعات کشور تبریک عرض می‌کنم و اطمینان دارم این انتخاب همچون انتخاب یونس شکرخواه که استاد برگزیده دیگری از این نحله است، منشأ بازتعریف «کار مفید و عمل صالح مطبوعاتی» در ایران امروز خواهد بود و پیوند دیگری از مسلمان بودن، اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت اجتماعی و کار مطبوعاتی فاخر را رقم خواهد زد.

تجلیل از ۳۹ سال فعالیت «سیدفرید قاسمی» در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش سیدفرید قاسمی در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه و همزمان با برگزاری یازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت می‌گیرد.

کد خبر 332330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha