یکی از نهادهای حقوق بشری فعال در زمینه حقوق کودکان اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی هم‌اکنون ۴۴۰ کودک و نوجوان فلسطینی زیر ۱۸ سال را در زندان‌های خود حبس کرده است.

فلسطین

گروه بين‌المللي دفاع از كودكان فلسسطيني ديروز به بهانه آزادي ديما الواوي، دختربچه 12ساله فلسطيني از زندان رژيم صهيونيستي در گزارشي آمار مربوط به زندانيان كم سن و سال فلسطيني اسير در بند اين رژيم را منتشر كرده است.
طبق اين گزارش بيش از 100نفر از كودكان و نوجوانان فلسطيني اسير شده توسط رژيم صهيونيستي تنها بين 12تا 15سال سن دارند.

ديما الواوي اواخر سال گذشته به جرم حمل چاقو دستگير و زنداني شد. دادگاه رژيم صهيونيستي، الواوي را به 4‌ماه و نيم زندان محكوم كرد اما در نهايت روز يكشنبه زير فشارهاي بين‌المللي، پس از گذراندن 2‌ماه و نيم از دوره محكوميتش و با پرداخت جريمه نقدي آزاد شد.

بررسي‌هاي گروه بين‌المللي دفاع از كودكان فلسطيني نشان مي‌دهد شمار كودكان بازداشت شده توسط ارتش رژيم صهيونيستي طي يك سال گذشته افزايش ناگهاني داشته است. بيشتر اين دستگيري‌ها مربوط به 8‌ماه اخير، يعني از زمان آغاز دور جديد رويارويي فلسطيني‌ها و اشغالگران صهيونيستي است. سال گذشته تعداد كودكان فلسطيني در بند اسرائيل حدود 170نفر بوده است.

  • دستگيري همراه با ضرب و شتم

طبق گزارش منتشر شده از سوي گروه بين‌المللي دفاع از كودكان فلسطيني، دستگيري سه چهارم فلسطيني‌هاي زير 18سال، با ضرب و شتم همراه بوده است. وب سايت شبكه خبري الجزيره به نقل از عبده، دختر 15ساله فلسطيني كه 2ماه پيش در روستاي العرقه در نزديكي جنين دستگير شده مي‌نويسد: ‌«8فرد نقابدار مرا حدود ساعت 3پس از نيمه شب، زماني كه در اتاقم خواب بودم دستگير كردند. به‌شدت ترسيده بودم.

آنها با قنداق اسلحه من را كتك زدند، چشمانم را بستند و دستانم را با دستبند پلاستيكي محكم بستند؛ آنقدر محكم كه دستم را زخمي كرد.» در گزارش گروه دفاع از كودكان فلسطيني آمده كه 60درصد كودكان فلسطيني پس از دستگيري بلافاصله به مناطق تحت اشغال اسرائيلي‌ها منتقل مي‌شوند و تا 3‌ماه اجازه ملاقات با پدر و مادرشان را نخواهند داشت. به گفته عبده، سربازان رژيم صهيونيستي 12روز او را در سلول انفرادي نگهداري كرده و با استفاده از شوكر او را شكنجه داده‌اند. اسرائيلي‌ها دائما در بازجويي‌ها از او در مورد دوستي و ارتباطش با 2دختر فلسطيني مي‌پرسيده‌اند كه پيش از آن در حمله به سربازان اسرائيلي به ضرب گلوله شهيد شده بودند.

از پاييز سال گذشته، در پي تلاش رژيم صهيونيستي براي تصرف مسجد الاقصي و كنترل بخش‌هاي بيشتري از قدس، درگيري ميان شهروندان فلسطيني و نيروهاي رژيم صهيونيستي در كرانه باختري شدت گرفته و تاكنون 210فلسطيني به شهادت رسيده‌اند. سازمان ديده‌بان حقوق بشر ضمن ابراز نگراني درباره افزايش دستگيري كودكان و نوجوانان فلسطيني اعلام كرده كه اسرائيلي‌ها براي دستگيري نوجوانان فلسطيني به زور متوسل مي‌شوند و آنها را در مكان‌هايي نامناسب نگه مي‌دارند. گزارش‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي نشان مي‌دهد بيش از 7هزار فلسطيني در 17بازداشتگاه اسرائيل زنداني هستند و بيش از 700نفر از آنان بدون محاكمه در زندان به‌سرمي‌برند.

  • كودكان اسير فلسطيني از نگاه آمار

دستگيري 75درصد از كودكان و نوجوانان فلسطيني همراه با ضرب و شتم بوده است.
حدود 41درصد از 440كودك و نوجوان در بند رژيم صهيونيستي، نيمه شب و زماني كه در خواب بوده‌اند دستگير شده‌اند.
97درصد از آنها بدون حضور والدينشان بازجويي شده‌اند.
دست كم 66نفر از نوجوانان بازداشت شده به‌طور متوسط به‌مدت 13روز در سلول انفرادي نگهداري مي‌شده‌اند.
جرم بيشتر اين كودكان و نوجوانان، پرتاب سنگ است كه از 10تا 20سال زندان خواهد داشت.

 

کد خبر 331942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha