سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همه‌‌چیز از یک شوخی ساده شروع شد. وقتی مرد میانسال به شوخی داخل کفش‌های همسایه‌اش آب ریخت نمی‌دانست همین کار بلای جانش می‌شود.

متهم

ساعت 19:40نوزدهم بهمن 94مرد 45ساله‌اي درحالي‌كه لباس‌هايش شعله‌ور بود و فرياد مي‌زد«سوختم، سوختم» وارد محوطه بيمارستاني در پايتخت شد. پرسنل بيمارستان كه با ديدن اين صحنه عجيب شوكه شده بودند به كمك او شتافتند و آتش را خاموش كردند.

پس از آن فرد مصدوم از حال رفت و بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد. به اين ترتيب اين ماجراي مرموز به مأموران كلانتري 113بازار گزارش شد و طولي نكشيد كه مأموران براي بررسي موضوع در بيمارستان حاضر شدند. پرسنل بيمارستان مي‌گفتند زماني كه در حال خاموش كردن آتش لباس‌هاي اين مرد بودند او مدام نام يكي از همسايگانش به نام پيمان را صدا مي‌زد و مي‌گفت او اين بلا را سرش آورده است.

درحالي‌كه رازگشايي درخصوص اين حادثه عجيب از سوي تيم تحقيق شروع شده بود 2روز بعد از بيمارستان خبر رسيد كه مرد مصدوم به‌علت شدت سوختگي جان باخته است. به اين ترتيب پرونده‌‌اي جنايي در اين خصوص تشكيل و موضوع به قاضي ايلخاني بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران مخابره شد.

با دستور وي تيمي از مأموران جنايي مأمور شدند تا معماي اين جنايت مرموز را فاش كنند. از آنجا كه مقتول پيش از مرگ نام قاتلش را عنوان كرده بود، مأموران بايد مخفيگاه پيمان را شناسايي مي‌كردند. تيم جنايي راهي محل زندگي قرباني كه خانه‌اي قديمي در منطقه 15خرداد بود شد و در تحقيقات پي برد كه پيمان همسايه او بوده است. اين مرد پس از جنايت آتشين فراري شده بود كه كارآگاهان در تحقيق از همسايه‌ها متوجه شدند كه دعواي آنها از يك شوخي ساده شروع شده بود.

شاهدان مي‌گفتند كه روز حادثه قرباني در كفش‌هاي پيمان آب ريخت و مي‌خواست با او شوخي كند. اين مسئله پيش پا افتاده اما باعث عصبانيت پيمان، همسايه‌اش شده و كار به درگيري كشيده شد. دقايقي بعد با وساطت همسايه‌ها اين درگيري پايان يافت اما انگاراين درگيري تمامي نداشت چراكه پيمان ساعتي بعد با يك شيشه نوشابه پر از بنزين به محل زندگي قرباني كه اتاقي در زيرزمين بود رفت.

همزمان قرباني از خانه‌اش بيرون آمد و درحالي‌كه روي پله‌ها بود پيمان بنزين را روي او پاشيد و همسايه‌اش را به آتش كشيد. پس از اين حادثه پيمان فرار كرد و اهالي ساختمان قصد كمك به قرباني را داشتند اما او از شدت ترس درحالي‌كه لباس هايش شعله ور بود به سمت بيمارستان رفت. گويا همين موضوع باعث شعله ور شدن آتش و سوختگي بيشتر و در نهايت مرگ او شده بود.
از آن سو، درحالي‌كه متهم فراري شده بود و ردي از خود به جا نگذشته بود، مأموران به جست و جو پرداختند تا او را به دام اندازند.

در ادامه مشخص شد كه او از مجرمان سابقه دار در زمينه مواد‌مخدر است و در چنين شرايطي با مأموران مبارزه با موادمخدر هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفت تا درصورت شناسايي متهم، كارآگاهان جنايي را در جريان قرار دهند. خوشبختانه همين هماهنگي نتيجه داد و معلوم شد كه پيمان در شهرستان ورامين به اتهام حمل مواد‌مخدر دستگير شده است. هرچند او در ابتدا سعي داشت تا با هويت جعلي، پليس را گمراه كند اما خيلي زود با انگشت‌نگاري و بررسي سوابق وي هويت اصلي پيمان شناسايي شد. در همين حال سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران گفت: اين مرد آتش افروز به اتهام قتل عمد بازداشت شده است و و تحقيقات از او ادامه دارد.

کد خبر 331941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha