«برای قاچاق مواد به خودرو نیاز داشتیم. به همین دلیل خودروی مقتول را کرایه کردیم و در بین راه او را به قتل رساندیم و با خودرواش نقشه قاچاق موادمخدر را عملی کردیم.» این اظهارات مردی افغان است که با همدستی هموطن دیگری راننده‌ای ایرانی را به قتل رسانده و جسدش را در زمین‌های کشاورزی اطراف جاده قم رها کردند.

متهمان

شامگاه دهم فروردين به ماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران خبر رسيد جسد مردي در زمين‌هاي كشاورزي حوالي آزادراه خليج‌فارس كشف شده است. جنازه متعلق به مردي حدود 40ساله با كت مشكي و شلوار سرمه‌اي بود كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. با انتقال جسد به پزشكي قانوني به دستور دادرس شعبه 101دادگاه كيفري آفتاب تحقيقات براي رازگشايي از قتل اين مرد آغاز شد تا اينكه يك روز بعد مردي نزد ماموران رفت و گفت دامادش به نام غلامرضا مفقود شده است. مشخصاتي كه او از دامادش اعلام مي‌كرد به جسدي كه در زمين‌هاي كشاورزي كشف شده بود شباهت داشت. مرد وقتي جنازه را ديد گفت متعلق به غلامرضاست.

تحقيقات كارآگاهان نشان مي‌داد مقتول يك روز قبل دو مرد افغان را در شهر ري سوار خودرواش كرده و بعد از آن ديگر هيچ‌كس او را نديده است. به اين ترتيب مشخصات خودروي پژو405 سفيدرنگ غلامرضا در اختيار واحدهاي گشتي قرار گرفت تا اينكه چند روز بعد معلوم شد ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان رفسنجان اين خودرو را توقيف و سرنشين آن به نام نورشاه كه جواني افغان است را دستگير كرده‌اند. شواهد نشان مي‌داد اين جوان از خودروي مقتول براي جابه‌جايي موادمخدر استفاده كرده است.

به اين ترتيب متهم به تهران منتقل شد و ضمن اعتراف به قتل غلامرضا گفت اين كار را با همدستي جوان افغان ديگري به نام تازه‌گل مرتكب شده است. او گفت: روز جنايت يك پژو 405 را به مقصد شهرري كرايه كرديم و مي‌خواستيم آن را سرقت و براي قاچاق موادمخدر استفاده كنيم اما در بين راه خراب شد و از سرقت آن صرف‌نظر كرديم و سراغ راننده ديگري رفتيم.

وقتي خودروي دوم را كرايه كرديم به دروغ به او آدرس يك دامداري را داديم و وقتي به محل خلوتي رسيديم با همدستي تازه‌گل او را به قتل رسانديم و پس از رها كردن جسد چند روز بعد من خودرو را براي جابه‌جايي موادمخدر به شهرستان رفسنجان منتقل كردم اما در آنجا دستگير شدم. به‌دنبال اعترافات اين جوان همدست او نيز در باقرشهر دستگير شد و در بازجويي‌ها حرف‌هاي همدستش را تاييد كرد.سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر از ادامه تحقيقات از متهمان خبر داد.

کد خبر 331206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha