همشهری آنلاین: شمارش معکوس برای آغاز یکی از بی‌سابقه‌ترین همکاری‌های علمی جهان با هدف درک بهتر از آلودگی هوا آغاز شد.

آغاز یک پروژه جهانی برای درکی متفاوت از آلودگی هوا

به گزارش مهر، طی روزهای آینده تلاش بین‌المللی گسترده‌ای میان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) و انستیتو ملی تحقیقات زیست محیطی زمین در کره جنوبی (NIER) آغاز می‌شود که طی آن از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظارتی و اندازه‌گیری برای بررسی هرچه دقیق‌تر آلودگی هوای زمین استفاده می‌شود.

در این همکاری که حدود شش هفته به طول می‌انجامد چند فروند هواپیما، کشتی‌های تحقیقاتی و ایستگاه‌های زمینی دست به دست هم داده تا روند بررسی فاکتورهای تأثیرگذار در آلودگی هوای زمین و شدت آن به درستی انجام شود.

بر این اساس از سه فروند هواپیما که ۳۷ ابزار پیشرفته در دل خود جای داده‌اند در کنار بیش از ۳۰۰ ایستگاه زمینی و دو کشتی تحقیقاتی استفاده می‌شود. این مجموعه داده‌های مختلفی را جمع‌آوری می‌کنند تا در نهایت راه‌حل‌های مؤثری برای مقابله با کیفیت نه چندان چشمگیر هوا در سراسر زمین ارایه شود.

از آلودگی هوای زمین به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ بشر در عصر حاضر یاد می‌شود که تهدید جدی هم برای سلامت انسان‌ها به همراه داشته است. بر اساس تازه‌ترین آمار و ارقام‌های ارایه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی سالانه ۳.۷ میلیون تن در سراسر جهان قربانی مرگ‌های مرتبط با آلودگی هوا می‌شوند.

به گفته کارشناسان، سرطان، بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های تنفسی از جمله عوارض خطرناک زندگی در محیط‌های آکنده از هوای آلوده است.

حالا و در این پروژه جدید که با نام مطالعه Korea United States Air Quality آغاز می‌شود اقدامات مهمی در راستای ارتقای درک جهانی از فاکتورهای مؤثر در افت کیفیت هوا آغاز می‌گردد.

کد خبر 331872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha