شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری‌انلاین: دفتر شرکت حقوقی موساک فونسکاکه در کانون رسوایی موسوم به «اوراق پاناما» قرار دارد، بار دیگر بازرسی شد.

خاویر کارابالو، دادستان مسئول مبارزه با جرائم سازمان‌یافته پاناما اعلام کرد این بازرسی پس از آن انجام شد که مسئولان اطلاعات جدیدی در مورد وجود احتمالی مستنداتی مرتبط با مدیریت شرکت موساک فونسکا در این ساختمان، دریافت کردند.

کارابالو به خبرنگاران گفت: مأموران در این بازرسی همچنین به جست‌وجوی اطلاعاتی در مورد شرکت‌هایی که به نحوی در رسانه‌ها از آنها برای ارتکاب تخلفات احتمالی نام برده شده است، پرداختند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از فرانس‌پرس،او افزود: «در این بازرسی جدید، ما مقادیر زیادی سند پیدا کردیم که گمان می‌رود متعلق به شرکت باشند.»

كارابالو در عین حال خاطر نشان کرد شرکت موساک فونسکا بیشتر اسناد خود را به صورت دیجیتالی در بیش از حدود 100 سِروِر ذخیره می کند.

شرکت حقوقی موساک فونسکا در بیانیه‌ای اعلام کرد برای همکاری در چارچوب تحقیقات کنونی آماده است و اسناد موجود در دفاتر شرکت حاوی «اطلاعاتی» است که قبلا به دستگاه قضایی ارائه شده است.

دفاتر اصلی موساک فونسکا پیش‌تر 24 فروردین  (12 آوریل) به مدت 27 ساعت بازرسی شده بود.

حدود 11 میلیون و 500 هزار سند شرکت پانامایی موساک فونسکا موسوم به اوراق پاناما که اوایل ماه آوریل در حدود 100 رسانه‌ جهان منتشر شد، نظام گسترده فرار مالیاتی را که بسیاری از مسئولان سیاسی بلندپایه، ورزشی یا ثروتمندان در آن دست دارند، افشا کرد.

کد خبر 331448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha