شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دفتر دادستان کل السالوادور اعلام کرد، پلیس این کشور به دفتر موساک فونسکا یورش برده و اسناد و مدارک را به همراه سایر وسایل این دفتر حقوقی پانامایی ضبط کرد.

el salvador police+mosak fonseka

 این دفتر حقوقی پانامایی در راس افشاگری فساد مالی بسیاری از رهبران جهان و کمپانی‌های بزرگ قرار دارد.

داگلاس ملندز، دادستان کل السالوادور که شخصا بر یورش به دفتر موساک فونسکا نظارت داشت، گفت: دولت السالوادور تصمیم گرفت تا پس از اعلام به مقام‌های این دفتر به آنها حمله کند و تمامی مدارک و اسناد را به همراه سایر تجهیزات ضبط کند.

یکی از کارمندان این دفتر حقوقی گفته است که این کمپانی قصد داشت از السالوادور خارج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری رویترز،دولت السالوادور 20 دستگاه کامپیوتر و برخی از اسناد را ضبط کرده و از هفت تن از کارمندان آن بازجويي کرد اما هیچ یک را بازداشت نکرده است.

دادستان کل السالوادور همچنین گفت:‌ در حال حاضر ما نمی‌توانیم علیه کسی اعلام جرم کنیم. ما در حال حاضر کار خود را تا همین حد انجام داده‌ایم. مشخص است که چنین شرکت حقوقی بزرگی موکلان زیادی در سراسر جهان دارد.

دولت‌های جهان پس از افشاگری‌های اخیر معروف به اوراق پاناما درباره پولشویی بسیاری از مقام‌ها که موکلان این کمپانی حقوقی بودند، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

موسس این کمپانی حقوقی روز جمعه گفته بود که این شرکت بزرگ حقوقی هیچ قانونی را نقض نکرده است و تمامی عملیات آنها براساس قوانین موجود انجام شده است.

کد خبر 329912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha