همشهری آنلاین: امیر قاسمی منجزی، فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلای رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک ۲۰۱۶ برزیل در اولان باتور مغولستان شد و تیم ملی کشتی فرنگی ایران پنجمین سهمیه المپیک را کسب کرد. حمید سوریان از کسب سهمیه بازماند.

A.Ghasemi Monjazi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست مقابل رومن آمویان، کشتی‌گیر کهنه‌کار ارمنستانی و دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن با نتیجه 7 بر 4 پیروز شد و در دور دوم با نتیجه 4 بر 9 مقابل آیو آنگلوف بلغارستانی، دارنده مدال طلای جهان باخت و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل سئوک هاک کیم از کره جنوبی، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور اول دیل ریو از آرژانتین را با نتیجه 4 بر 0 شکست داد و در دور دوم به مصاف بالینت لام، کشتی‌گیر مطرح مجارستانی رفت و در پایان با نتیجه 2 بر 0 پیروز شد. قاسمی در دور سوم مقابل نومین جان عبداله‌یف از ازبکستان با ضربه فنی پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل لوسب چوگوشویلی از بلاروس، نفر پنجم المپیک لندن و دارنده مدال برنز اروپا با نتیجه 2 بر 0 پیروز شد و علاوه بر حضور در دیدار فینال، سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب کرد. قاسمی در دیدار نهایی با حاضر نشدن کیو جیانگ منگ، نفر سوم بازی‌های آسیایی و دارنده مدال نقره آسیا از چین به دلیل مصدومیت، صاحب مدال طلا شد.

نفرات اول تا سوم هر وزن در این رقابت‌ها سهمیه حضور مستقیم در المپیک 2016 برزیل را کسب کردند.

آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد و تیم ایران برای کسب یک سهمیه باقی مانده در وزن 59 کیلوگرم در این مسابقات شرکت می‌کند.

 

کد خبر 331444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha