همشهری‌آنلاین: سید عبدالحسین مختاباد،‌آهنگساز و خواننده و رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران ضمن بازدید از نمایشگاه نقاشی‌های لوریس چکناوریان از خدمات شهرداری تهران در ترویج کتاب و کتابخوانی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران سید عبدالحسین مختاباد با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات شهرداری در پشتیبانی از فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی گفت: به عقیده من شهرداری، تنها سازمانی‌است که در این زمینه به وعده خود تا حدود زیادی عمل کرده است. سازمانی که بخشی از درآمد خود را به نهادکتابخانه‌های عمومی کشور می‌دهد تا شاهد ارتقای روز افزون این نهاد فرهنگی باشیم؛ اقدامی که اگر جدی‌تر هم گرفته شود، بی‌شک شاهد آثار مثبت آن بر جامعه کتابخوان کشور هم خواهیم بود.

مختاباد به فعالیت‌های دیگر شهرداری در زمینه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت فعالیت‌هایی چون نمایشگاه یاد یار مهربان و یا باغ کتاب و از آن مهمتر نمایشگاه کتاب امسال که در شهرک آفتاب برگزار می‌شود از جمله خدماتی است که شهرداری به ناشران و کتابخوانان می‌‌دهد.

وی به طرح کاربری فرهنگی برای کتابفروشی‌ها اشاره کردو گفت این طرح نیز از جمله طرح‌های خوبی است که افرادی که تمایل دارند بخشی از ساخت و ساز خود را به کتابفروشی اختصاص دهند از تخفیفات بسیار بالایی برخوردار می شوند. که در چند سال اخیر برخی از ناشران از این امکان استفاده کردند.

رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران که از نمایشگاه نقاشی‌های لوریس چکناواریان با عنوان «موسیقی روی بوم»،  بازدید می‌کرد در خصوص شخصیت لوریس چکناوریان، گفت: چکناوریان یک شخصیت شناخته شده برجسته در سطح جهانی و همچنین کشور عزیزمان است. ایشان چند سال پیش هم نمایشگاه نقاشی داشتند که من از آثارشان بازدید کرده بودم و البته این توفیق را داشتم که در سال‌های اولیه دهه هشتاد همراه ارکستری به رهبری ایشان اجرایی در تالار وحدت داشته باشم و از این منظر او علاوه بر آنکه موزیسینی آگاه و با دانش در زمینه آهنگسازی و رهبری ارکستر است، از نظر منش اخلاقی نیز فردی مردم دوست و علاقه‌مند و عاشق کارش است و به همین دلیل است که  آثار  نقاشی او هم کاملا در دنیای موسیقی هستند و ایشان احساساتش از موسیقی را روی تابلوی نقاشی آورده است.

مختاباد درباره حضور هنرمندان شناخته شده یک رشته، در دیگر رشته‌های هنری گفت: هنر دو مقوله است، یک مقوله حرفه‌ای و دیگری هم ذوقی است. یک هنرمند دوست دارد با ذوق و علاقه شخصی‌اش در رشته‌های دیگر هم حضور داشته باشد. خودم هم به خوشنویسی علاقه زیادی دارم و گاهی خطاطی می‌کنم. در دنیای هنر اجباری در کار نیست، اینجا دنیای ارتش و نظامی نیست. هنرها با هم در ارتباط هستند و به مانند دانه های یک تسبیحند. هنرمندی که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند به حوزه‌های دیگر مانند شعر، ادبیات و فلسفه هم علاقمند است. هرچه قدر بیشتر در آن حوزه‌ها کار کند در زمینه تخصصی‌اش نیز درخشش خواهد داشت.

 نمایشگاه نقاشی‌های لوریس چکناواریان با عنوان «موسیقی روی بوم» دوشنبه 30 فروردین با حضور جمعی از مسئولان، چهره‌های هنری و حضور پر شور علاقمندان این هنرمند، در نگارخانه استاد ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران گشایش یافت.

کد خبر 331238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha