همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، باز هم نسبت به چاقی و کاهش سن دیابت در کشور هشدار داد و از مردم خواست، با حساسیت بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

hashemi

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيدحسن هاشمي، در همايش ملي سفيران سلامت دانش آموزي از مخاطرات چاقي و ديابت گفت و از سفيران سلامت دانش آموزي، خواست تا به طور جدي مراقب  سلامت خود و اطرافيان‌شان باشند.

وزير بهداشت اظهار داشت: 35 درصد از کالری كه ايراني‌ها روزانه مصرف مي‌كنند، مورد نياز بدن نيست. کالری اضافي، تبديل به چربی شده و باعث چاقی، دیابت، کبد چرب و بیماری‌های مفصلی می‌شود.

دکتر هاشمی، از شيوع چاقي کودکان و نوجوانان ايراني هم اظهار نگراني كرد و در عين حال گفت: چاقی در زنان ايراني هم بیشتر از مردان است، پس خانم‌ها بايد بيشتر مراقب سلامتي خود باشند.

  • ديابت، شايع‌ترين علت كوري

وزیر بهداشت از كاهش سن ديابت هم در كشور خبر داد و درباره مخاطرات ديابت گفت: شایع‌ترین علت کوری، دیابت است . تمام رگ‌های بدن در فرد مبتلا به دیابت، مسدود می‌شود و باعث کوری افراد می‌شود. فرد مبتلا به دیابت در آینده نیاز به پیوند کلیه و قلب پیدا می کند. سکته قلبی و مغزی در افراد چاق و همچنین مبتلایان به دیابت بیشتر است.

دكتر هاشمي افزود: یکی از اندام‌های درگیر دیابت کلیه است. اگر به همین منوال پیش رویم، در 10 سال آینده سالانه 2500 میلیارد تومان باید برای دیالیز و سایر خدمات مربوطه هزینه کنیم. بنابراین پیشگیری اولیه باید مدنظر همه مردم قرار گیرد.

دکتر هاشمی در عين حالي كه اضافه وزن را یکی از معضلات مهم حوزه سلامت كشور دانست اظهار داشت: مبارزه با چاقی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال وزارت بهداشت است .

  • توصیه‌های وزیر بهداشت به سفیران سلامت دانش آموزی

وزير بهداشت، توصيه هايي هم براي  دانش آموزاني  كه سفيران سلامت شدند، داشت.

او خطاب به دانش آموزان گفت: به قسم نامه خود وفادار باشيد.مراقب سلامت خود و اطرافیان باشید. مضرات مصرف روغن، نمک و قند و اهمیت تحرک و فعالیت بدنی را یادآوری کنید.

در منزل به مادران خود درباره مصرف درست روغن، نمک، قند توصيه كنيد.

در مدرسه به همکلاسی‌های خود يادآوري كنيد  كه تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند.

همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی، در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد خبر 331182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha