همشهری آنلاین: علیرضا خجسته، جوان ۱۹ ساله تیم ملی جودوی بزرگسالان کشورمان که در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۶ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد و ۲۴۰ امتیاز در رنکینگ المپیک به دست آورد، توانست در قالب سهمیه قاره‌ای، جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

Judo Logo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، در حالی که پیش از این جواد محجوب در وزن منهای 100 کیلوگرم و سعید ملایی در وزن منهای 81 کیلوگرم جواز حضور در المپیک را کسب کرده بودند و با توجه به مدال برنزی که سعید ملایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به عنوان یکی از المپیکي‌های جودوي ایران به دست آورد، باعث شد که رنکینگ ملایی هم ارتقا یابد و همچون محجوب در بین نوزده نفر برتر اوزان خودشان قرار بگیرند. به همین دلیل مدال برنز ملایی موجب شد دو سهمیه ایران در رنکینگ 22 نفر برتر قطعی شود و با مدال نقره‌ای که علیرضا خجسته كسب كرد، سهمیه قاره‌ای را به خود اختصاص داده و شرایط حضورش در المپیک به عنوان سهمیه سوم ایران میسر شود.

گفتنی است در قاره آسیا 12 جودوکار که بالاترین امتیاز در هر وزن را دارند به عنوان سهمیه قاره‌ای انتخاب می‌شوند که به این ترتيب بعد از جواد محجوب و سعید ملایی، سهمیه سوم جودوی ایران به نام علیرضا خجسته ثبت شد.

سهمیه سوم المپیک ریو در حالی برای جامعه جودو به دست آمده که تا چند ماه پیش کمتر کسی سهمیه المپیک را برای جودوی ایران پیش‌بینی می‌کرد.

قبل از اعزام تیم ملی جودو به تاشکند هم مسئولين فدراسیون =عمده‌ترین هدف را کسب سهمیه سوم المپیک عنوان کرده بودند که تحقق یافته است.

در فرصت باقیمانده به بازی‌های المپیک، جودوکاران دو رویداد دیگر را که امتیازاتش برای المپیک محاسبه می‌شود، پیش رو دارند که آنچه مسلم است برای حفظ جایگاه و حتی ارتقاء آن در رنکینگ باید تلاش کنند، چرا كه قرار گرفتن در بین 8 نفر برتر اوزان خود باعث خواهد شد که در قرعه‌کشی بازی‌های المپیک با قرعه مناسب‌تری روبرو شوند.

کد خبر 331005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha