همشهری آنلاین: علیرضا خجسته بعد از ۸ سال مدال با ارزش نقره ۶۶ کیلوگرم را برای جودوی ایران به ارمغان آورد.

A.Khojaste

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، علیرضا خجسته، جودوکار تیم ملی جوانان که همراه با بزرگسالان به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شده است، با درخششي خیره‌کننده با چهار برد متوالی به فینال رسید و در مبارزه فینال هم مقابل " دوودون آلتونسوخ" از کشور مغولستان قرار گرفت، اما در عین شایستگی و فقط به دلیل اخطار، مغلوب حریف باتجربه خود شد.

این مدال در حالی برای کاروان جودوي ایران به دست آمد که از سال 2013 که جواد محجوب فینالیست شده بود و به مدال طلا هم دست پیدا کرد، در دوره قبل (2015) ایران فقط با تک مدال برنز سعید ملایی به کار خود پایان داد و اکنون بعد از سه سال غیبت در فینال، دوباره جودوی ایران فینال را تجربه کرد.

از طرفی در وزن منهای 66 کیلوگرم آخرین مدال ایران به 2008 کره جنوبی برمی‌گردد که آرش میر اسماعیلی، پرافتخارترین جودوکار ایران موفق به کسب مدال طلا شده بود. پس از آن جودوی ایران در 66 کیلوگرم مدالی به دست نیاورده بود.

این جودوکار در مرحله اول هم برابر حریفی از هنگ کنگ پیروز شده بود. خجسته در مرحله دوم اسماقلف قزاقستانی که در رقابت‌های گرندپری تفلیس به مدال برنز دست یافته بود را شکست داده بود و در مرحله سوم مقابل حریف چینی به برتری رسید و در مبارزه چهارم مقابل چن چیا هونگ از چین تایپه در امتیاز طلایی به برتری دست یافت.

علیرضا خجسته که اکنون این مدال با ارزش را برای جودوی ایران به ارمغان آورده است، همچنان در رده سنی جوانان قرار دارد و در صورت ادامه موفقیت‌آمیز مسیر قهرمانی می‌تواند همچنان برای جودوی ایران افتخارآفرینی کند.

پيكارهای جودوی قهرمانی آسیا تا 30 فروردین در تاشکند برگزار می‌شود. 235 جودوکار از 30 کشور قاره کهن در این دوره شرکت کرده‌اند. 137 جودوکار در بخش مردان و 98 جودوکار در بخش بانوان حضور دارند.

کد خبر 330692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha