افتتاح مرکز تخصصی مغز و اعصاب تهران در آینده نزدیک نقطه عطف تولید دانش خواهد شد.

اين خبري بود كه شهردار تهران عصر ديروز در مراسم افتتاحيه پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني جامعه مغز و اعصاب كه با حضور رئيس‌جمهور صربستان، جمعي از وزراي كابينه، شخصيت‌هاي سياسي، چهره‌هاي برجسته علمي و متخصصان مغز و اعصاب از بيش از 90كشور دنيا برگزار شد، اعلام كرد.

محمدباقر قاليباف گفت: مفتخرم به نمايندگي از تمامي كساني كه تا امروز براي برگزاري اين كنگره و آغاز به‌كار بزرگ‌ترين مركز تحقيقات و بيمارستان اعصاب زحمت كشيده‌اند، بهره‌برداري آن در آينده نزديك را تبريك بگويم. وي عنوان داشت: فعاليت سازمان‌يافته و تخصصي يك مركز درماني در اين سطح نه‌تنها شروع خدمت‌رساني در حوزه سلامت به مردم كشور است، بلكه زمينه مشاركت بيشتر ايران در پيشرفت علم پزشكي در مقياس كلان خواهد بود كه منفعت آن تنها متوجه مردم تهران و ايران نيست.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: بر خود لازم مي‌دانم كه از بنيانگذاران اين فرايند پسنديده و سازنده ازجمله مؤسسه خيريه متوسلين امام رضا(ع)، پروفسور مجيد سميعي و تمامي دست‌اندركاران احداث مركز تحقيقات و بيمارستان مغز و اعصاب خسته نباشيد عرض كنم. ‌قاليباف در ادامه از زحمت خانواده سلامت كشور و پرسنل زحمتكش شبكه درمان قدرداني كرد‌. وي با بيان اينكه تجربه ما در مديريت شهري حاكي از حساسيت بيش از پيش نسبت به ارتقاي شاخص سلامت در كيفيت زندگي شهروندان است، گفت: متأسفانه شكاف و فاصله كيفيت زندگي تنها در كميت برخورداري شهروندان از امكانات و جغرافياي زندگي آنان نيست بلكه امروز شاهد شكاف و قشربندي در كيفيت سلامت هستيم.

قاليباف ادامه داد: قشر برخوردار كمتر در معرض محركه‌هاي بيماري‌زا قرار مي‌گيرند‌ اما در مقابل قشر آسيب‌پذير‌تر جامعه در معرض بيشترين عوامل بيماري‌زا هستند و كمترين توانايي و استعداد درمان را دارند. شهردار تهران ابراز داشت: قطعا طبقه بندي انسان‌ها در سلامت با آموزه‌هاي اخلاقي ديني و رعايت كرامت انساني مغاير است. از اين‌رو اميدوارم بتوانيم با بهره‌گيري عام المنفعه و انساني از اين مركز، در جهت كاهش و حذف نابرابري‌هاي موجود در حوزه سلامت گام برداريم. ‌قاليباف گفت: در همه اديان الهي خصوصا دين مبين اسلام حفاظت از جان انسان‌ها ارزشي بنيادين دارد. به‌طوري كه گفته مي‌شود نجات يك انسان، نجات يك جامعه است. به همين دليل براساس همين تكليف در مناطق آسيب‌پذير شهر تهران طرح احياي زندگي و بازآفريني شهر را در دستور كار قرار داده و امروز بيش از پيش به سلامت و پيشگيري از بيماري واقف هستيم.

کد خبر 330957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha