یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» تالیف ژان نوئل کاپفرر و ونسنت باستین با ترجمه‌ی پرویز درگی و امیرحسین سرفرازیان از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» منتشر شد

کالاهای لوکس طبق تعریف اقتصادی‌اش، کالاهایی هستند که کشش درآمدی تقاضای بالایی دارند (بالاتر از 1) یعنی همراه با افزایش درآمد میزان تقاضای این محصولات نیز افزایش می‌یابد که البته این تعریف جوانب کالاهای لوکس از نگاه بازار را نشان نمیدهد چرا که خرید کالاهای لوکس نه تنها به خاطر نیاز بلکه در اکثر موارد به دلیل لذت بردن صورت میگیرد.

هرچند برداشت بخشي از عامه‌ي مردم از لوكس‌گرايي، خودستايي ناشي از ثروت است، اما لوكس‌گرايي حقيقي، حداقل آن چيزي كه منظور و مراد نويسندگان كتاب پيش رو بوده است، فرسنگها با خودستايي ناشي از ثروت فاصله دارد. لوكس‌گرايي مورد نظر اين كتاب، ريشه در سنتها، فرهنگ، هنر و تاريخ جوامع دارد و میتواند چرخ اقتصاد کشور را حرکتی دوباره بخشد. از اين منظر اشيا، كالاها، و حرفه‌هايي نظير: فرش، گليم، ترمه، قلمكار، منبت، خاتم، مينا، كاشي، سوزن‌دوزي، نمدمالي، گيوه‌بافي، قلم‌زني، معرق و ميناتور و خراطي، مي‌توانستند و مي‌توانند سرمنشأ لوكس‌گرايي حقيقي ايراني باشند، همان‌گونه كه عطر و چرم و دوزندگيهاي فاخر در فرانسه، و ايتاليا از صنايعي سنتي و محلي ريشه گرفته، و به برندهاي چند ميليارد دلاري جهاني تبديل شده‌اند.

این کتاب تالیف دو متخصص با حرفه‌های متفاوت و مکمل که هرکدام دارای تجربیاتی در زمینه‌ی محصولات و برندهای لوکس دارند، است. کتاب سعی دارد تا مدیریت محصولات و برندهای لوکس را بر اساس تجارب موفق و ناموفق برندهای پیشروی اروپایی شرح دهد. بر این اساس، نویسندگان نتیجه‌گیریهای عملی در زمینه‌ی آمیخته‌ی بازاریابی کالاها و خدمات لوکس ارائه می‌دهند که گاهی اوقات با بازاریابی کلاسیک در تضاد قرار دارند.

تلاش کتاب بر این است که اصول روشنی برای تبدیل شدن برندها به برندی لوکس و لوکس ماندن در سطح استراتژیها ارائه دهد. همچنین، کتاب چارچوبی نظری برای شناخت دینامیک لوکس‌گرایی در طول زمان و تاریخ ارائه می‌دهد. به کمک این چارچوب بهتر می‌توان به فلسفه‌ی وجودی اصول حاکم بر بازارهای بشدت بین‌المللی امروزی پی برد.

از مزایای این کتاب، شرح اصول مدیریتی است که می‌تواند به زمینه‌هایی فراتر از محصولات و کسب‌و‌کارهای لوکس فعلی بسط بیابند.

فهرست مطالب کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» به شرح زیر است:

  • بخش اول: بازگشت به پایه‌های لوکس‌گرایی

فصل اول: در آغاز فقط لوکس بود
فصل دوم: پایان یک ابهام؛ ممتاز لوکس نیست
فصل سوم: قوانین ضدبازاریابی
فصل چهارم: ابعاد لوکس‌گرایی امروزی

  • بخش دوم: برندهای لوکس نیازمند مدیریت خاص خاص خود هستند

فصل پنجم: نگرش مشتریان نسبت به لوکس‌گرایی
فصل ششم: توسعه‌ی ارزش ویژه‌ی برند
فصل هفتم: بسط برند لوکس
فصل هشتم: احراز شرایط محصول به عنوان لوکس
فصل نهم: قیمت‌گذاری لوکس
فصل دهم: توزیع و مساله‌ی اینترنت
فصل یازدهم: ارتباطات لوکس‌گرایی
فصل دوازدهم: مدیریت مالی و منابع انسانی یک شرکت لوکس

  • بخش سوم: چشم‌انداز استراتژیک

فصل سیزدهم: مدل‌های کسب‌و‌کار لوکس‌گرایی
فصل چهاردهم: ورود به دایره‌ی لوکس گرایی و ترک آن
فصل پانزدهم: درسهایی از لوکس‌گرایی
فصل شانزدهم: نتیجه: لوکس گرایی و توسعه‌ی پایدار

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی در تهران: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 330952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha