همشهری آنلاین: کتاب علل عدم سودآوری استقرار ایزو ۹۰۰۱ در شرکت‌های کارآفرین ایرانی تالیف مهندس صفا شریف عسگری و دکتر نرگس ایمانی‌پور با پیشگفتاری از پرویز درگی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شد.

علل عدم سودآوری استقرار ایزو ۹۰۰۱ در شرکتهای کارآفرین ایرانی

کسب‌و‌کارهای کارآفرینانه از ارکان اصلی هر کشور به شمار آمده و در رشد اقتصادی نقش بسیار مهمی ایفا می‌نمایند. از این رو، توجه به سبکهای مدیریتی آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای مدیریت موفقیت‌آمیز و افزایش بهره‌وری، مدلهای مدیریتی نظام‌مند فراوانی پیشنهاد و به کار گرفته شده است که یکی از مهمترین این مدلها، سیستم مدیریت کیفیت می‌باشد.

گزارش‌های بسیاری درخصوص موفقیت‌آمیز بودن نتایج استقرار ایزو 9001 ارائه شده است. با وجود این، موانع فراوانی در برابر نگهداری اثربخش سیستم و پایداری آن در سالهای بعد از اخذ گواهینامه وجود دارد که می‌تواند منجر به عدم دستیابی به بهبود مستمر گردد.

بررسی تحقیقات پیشین حاکی از آنست که مطالعات معدودی در خصوص شناسایی موانع استقرار پایدار و راه‌های غلبه بر آن در مقطع پس از اخذ گواهینامه انجام شده است.

نوآوری کتاب حاضر شناسایی موانع استقرار پایدار سیستم مدیریت کیفیت در مقطع پس از اخذ گواهینامه است. یافته‌های تحقیق جدید نشان می‌دهد موانع دارای دو منشا درون و برون سازمانی بوده و به دو مقطع قبل و بعد از استقرار سیستم مربوط می‌شوند که به تفصیل در این کتاب بیان شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب علل عدم سودآوری استقرار ایزو 9001 در شرکتهای کارآفرین ایرانی:

  • فصل اول:

رابطه‌ی بین کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط، کارآفرینی، و سیستم مدیریت کیفیت
تعریف مفاهیم و اصطلاحات

  • فصل دوم:

مروری بر تحقیقات پیشین
مدیریت کیفیت و استاندارد ISO9000
کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط
کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط و سیستم مدیریت کیفیت
خلاصه‌ی مطالعات و تحقیقات حوزه‌ی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط و نظام مدیریت کیفیت
تحلیل پیشینه‌ی تحقیق

  • فصل سوم:

بررسی، شناخت و تحلیل علل عدم اثربخشی استقرار ایزو 9001 در شرکتهای کارآفرین ایرانی

  • جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

جدول جامع معرفی موانع استقرار پایدار نظام مدیریت کیفیت در کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی در تهران: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 323963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha