همشهری آنلاین: کتاب علل عدم سودآوری استقرار ایزو ۹۰۰۱ در شرکت‌های کارآفرین ایرانی به نگارش صفا شریف عسگری و دکتر نرگس ایمانی‌پور با پیشگفتاری از پرویز درگی به تازگی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

علل عدم سودآوری استقرار ایزو ۹۰۰۱ در شرکت‌های کارآفرین ایرانی

ماركتينگ‌نيوز گفتگويي با صفا شریف‌عسگری نويسنده كتاب بعمل آورده است كه در زير مي‌خوانيد:

صفا شریف‌عسگری در ابتدا هدف از نگارش کتاب علل عدم سودآوری استقرار ایزو 9001 در شرکت‌های کارآفرین ایرانی را اینگونه بیان کرد: هدف از نگارش این کتاب که بر پایه‌ی تحقیقات علمی میدانی تدوین شده است، آسیب‌شناسی و بررسی علل عدم سودآوری استقرار سیستم مدیریت کیفیت در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی است. از آنجا که کسب و کارهای کارآفرین سهم مهمی در توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه را ایفا می‌نمایند و غالبا به لحاظ بودجه و مسائل مالی در مضیقه‌های فراوانی به سر می‌برند، به کارگیری روش‌های سودمند در ارتقای عملکرد و پیشگیری از اتلاف سرمایه‌ی مالی، زمانی (پنجره‌ی فرصت)، انسانی و نظایر آن در شرکت‌های مذکور بسیار اهمیت دارد و بدین منظور این کتاب در حوزه‌ی مسائل مدیریتی شرکت‌های کوچک و متوسط کارآفرین نگارش شد.

شریف‌عسگری مخاطبان اصلی کتاب را به سه گروه تقسیم کرد و گفت: مخاطبان اصلی این کتاب صاحبین کسب و کارهای کارآفرین و البته کوچک و متوسط غیر کارآفرین، مشاورین مدل‌های مدیریتی مرتبط به حوزه‌ی سیستم‌ها و روش‌ها، از جمله استاندارهای سری ایزو 9000 و علاقه‌مندان به راهکارهای جامع مدیریت سودمند کسب و کارها است.

نویسنده‌ی کتاب علل عدم سودآوری استقرار ایزو 9001 در شرکتهای کارآفرین ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: این کتاب در نوع خودش یک نوآوری و بروز رسانی تحقیقات حوزه‌ی سری استانداردهای ایزو 9001 قلمداد می‌شود. براساس بررسی‌های انجام شده در خصوص تحقیقات پیشین حوزه‌ی مذکور و مرتبط به کسب و کارهای کوچک ومتوسط کارآفرین ، نتایج مندرج در این کتاب با تمرکز بر مقطع پس از اخذ گواهینامه ایزو 9001، برای اولین بار در سطح جامعه‌ی علمی بین‌المللی انجام شده، و همانطور که پیش از این هم گفتم به دنبال آسیب‌شناسی علل عدم سودآوری استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 در کسب و کارهای کارآفرین و به طور اخص در مقطع پس از اخذ گواهینامه و نگهداری آن با هدف کسب بهره‌وری و بهبود مستمر در بنگاه‌های اقتصادی است.

وی درخصوص نگارش کتاب جدیدش گفت: قصد دارم در حوزه‌ی مدل‌های سودمند ارتقاء عملکرد کسب و کارهای کارافرین کتابی نگارش نمایم.

شریف‌عسگری در پایان ضمن ابراز امیدواری جهت مفید واقع شدن کتاب برای خوانندگان، گفت: در حقیقت کسب و کارهای کارآفرین به عنوان موتور محرک نوآوری و رونق و توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر مطرح هستند و لذا پرداختن به مدل‌های مدیریتی تاثیر‌گذار در رشد و توسعه‌ی پایدار آنها بسیار حایز اهمیت است و امید است تحقیقات مندرج در این کتاب راهنمایی خوب و جامعی برای علاقمندان استفاده از مدل مدیریتی استاندارد بین‌المللی ایزو9001 باشد و امید است استقرار سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه‌ی استاندارد مذکور با در نظر گرفتن نکات کلیدی حاصل از تحقیقات ارایه شده، موجب ارتقاء بهره‌وری و عملکرد و سود‌آوری فعالیت بنگاه‌های کارافرین حوزه‌ی صنعت و خدمات گردد.

کد خبر 323416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha