همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به لزوم بازطراحی تابلوهای راهنمای معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت، گفت: با طراحی مجدد اعداد دورقمی به عنوان نشانه معابر به این تابلوها اضافه خواهد شد.

بزرگراه

سید جعفر تشكری هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: برای مسافران و گردشگران خارجی كه به ایران سفر می كنند تلفظ نام برخی معابر بخصوص مسیرهای بزرگراهی بسیار مشكل است.

وی با بیان اینكه به حافظه سپردن و خواندن نام بزرگراهی مانند شیخ فضل الله نوری برای یك فرد خارجی سخت است خاطرنشان كرد: می خواستیم با جایگزینی اعداد به جای حروف انگلیسی این مشكل را برای مسافران و گردشگران خارجی حل كنیم كه با مخالفت روبه رو شدیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به مخالفت ها با مطرح شدن این موضوع گفت: بر حذف حروف انگلیسی پافشاری نمی كنیم اما بر شماره گذاری مانند بزرگراه 29 شرقی و باز طراحی تابلوها تاكید داریم تا سردرگمی برای خارجی زبان ها در یافتن مسیرها ایجاد نشود.

وی با بیان اینكه باید مطالعات دقیق برای طراحی تابلو ها انجام شود اظهار كرد: فشردگی نوشته ها بر روی تابلوی راهنمای معابر زیاد است و باید طراحی به شكلی انجام شود كه با تغییر اندازه حروف نگاشته شده تابلوها مشكل دید برای رانندگان در مسیریابی ایجاد نشود.

کد خبر 330781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha