همشهری آنلاین: شاخص بورس تهران در معاملات ۲۸ فروردین بیش از ۱۱۰۰ واحد سقوط کرد و در وضعیتی کم سابقه بسیاری از نمادها با صف فروش مواجه شدند.

تسنیم نوشت: شاخص بورس تهران که هفته گذشته 1164 واحد کاهش یافته بود و یک هفته تماما منفی را سپری کرده بود در معاملات امروز نیز روندی نزولی داشته است.

از ابتدای معاملات امروز تاکنون شاخص بورس تهران 1108 واحد افت داشته و به 78 هزار و 480 واحد رسیده است.

وضعیت بورس تهران در معاملات امروز کمتر سابقه داشته است و حتی پیش از لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام نیز چنین وضعیتی کمتر دیده شده است. بسیاری از نمادها در معاملات امروز افت 5 درصدی داشته و با صف های سنگین فروش مواجه شده اند.

این وضعیت به ویژه در نمادهای خودرویی دیده می شود. نماد خساپا با 41 میلیون صف فروش و خودرو با 50 میلیون صف فروش مواجه شده اند. نمادهای پالایشگاهی، بانکی و فلزات نیز صف فروش دارند.

به عقیده کارشناسان با گذشت حدود سه ماه از زمان اجرای برجام مشکلات و گره های موجود در زمینه لغو تحریم ها مشخص تر شده و بازار در حال واکنش نشان دادن به این حقیقت است.

مشکل ارتباطات بانکی ایران هنوز حل نشده است و این در حالی است که از تحریم بانکی به عنوان مادر تحریم ها یاد می شد چرا که همه مراودات اقتصادی و تجاری باید از کانال بانکی انجام گیرد.

کد خبر 330772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha