دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بورس تهران بعد از چند روز ریزش مداوم و اصلاح قیمت‌ها، امروز مسیر حرکتی خود را تغییر داد و با دست کشیدن از اصلاح قیمت‌ها مثبت شد.

به گزارش ایسنا، همانطور که اکثر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بودند، روند ریزشی و اصلاحی بورس تهران در معاملات امروز دوشنبه 30 فروردين متوقف شد و بورس تهران دوباره به مسیر افزایشی و صعودی خود برگشت.

بورس تهران که مدتی بود به دلیل رشدهای هیجانی و تند سال گذشته به صورت متوالی دچار روند نزولی شده و بی‌سابقه‌ترین ریزش خود در یکسال اخیر را تجربه کرده بود، در معاملات امروز روند ریزشی خود را متوقف کرد و با رشد قیمت سهام شرکتها و افزایش تقاضا مواجه شد و به نگرانی سهامداران پایان داد.

پایان اصلاح قیمتی بازار سهام در معاملات روز دوشنبه منجر به رشد 752 واحدی شاخص و بازگشت آن به کانال 78 هزار واحدی تا نیمه معاملات شد و همین موضوع انگیزه خرید را در بین سهامداران تقویت کرد و قیمت سهام شرکتها را افزایش داد.

آغاز روند صعودی بورس تهران همجنین موجب حرکت سهام شرکتهای خودرویی به مدار مثبت و افزایش تقاضای خرید در این گروه و نیز پیشروی گروه‌های بانکی و فلزی شد به طوری که تا نیمه معاملات امروز شرکتهای فولاد مبارکه، گل گهر، بانک ملت، سایپا، فولاد خوزستان، مپنا، بانک صادرات، ایران خودرو، بانک تجارت و انصار باعث مثبت شدن شاخص بورس شدند.

معاملات بورس تهران در حالی همچنان ادامه دارد که تا نیمه معاملات امروز شرکتهای گل گهر، سرمایه‌گذاری سایپا، سرمایه‌گذاری رنا، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه از تقاضای میلیونی خرید برخوردار شدند.

کد خبر 331020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha