همشهری آنلاین: مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت گفت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به دلیل برنامه‌های از پیش تعیین شده خود در نشست تولید کنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک در دوحه شرکت نمی‌کند.

وزیر نفت ایران در نشست دوحه شرکت نمی کند

به گزارش ایرنا اكبر نعمت اللهی روز جمعه افزود: وزیر نفت مواضع ایران را در گفت و گوهای دوجانبه و چند جانبه با برخی از همتاهای خود در گروه تولید كنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپك مطرح كرده ، ایران امضاء كننده توافق آتی دوحه نخواهد بود و این موضوع با درك اكثریت تولید كنندگان نفت همراه بوده است.

وی گفت: حسین كاظم پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل اوپك در این نشست شركت خواهد كرد.

مدیر كل روابط عمومی وزارت نفت تاكید كرد، ایران از تلاش كشورهای عضو و غیرعضو اوپك در این نشست برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت حمایت می كند.

اعضای اوپك (به غیر از لیبی و گابن) و كشورهای تولید كننده نفت غیر عضو اوپك ( به غیر از كانادا، آمریكا و نروژ ) در مجموع 25 كشور به همراه دبیر كل اوپك روز یكشنبه 29 فروردین در نشستی در شهر دوحه قطر گردهم خواهند آمد تا طرح پیشنهاد شده فریز نفتی (حفظ سقف تولید نفت در سطح ژانویه 2016 ) را بررسی كنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام كرده است برای بازپس گرفتن سهم خود از بازار نفت و رساندن سطح تولید نفت خود به سطح قبل از تحریم ها امضاء كننده طرح فریز نفتی نیست.

کد خبر 330615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha