همهشهری‌آنلاین: سازمان ملل متحد نسبت به افزایش استفاده گروه تروریستی بوکوحرام از کودکان به عنوان بمب‌گذار انتحاری که ۱۰ برابر شده‌است؛ ابراز نگرانی کرد.

این گروه تروریستی که در پی حمله‌هاي انجام شده از سوی جبهه‌های مختلف تضعیف شده، اکنون می‌کوشد با استفاده از کودکان اقدام به بمب‌گذاری انتحاری در مکان‌های عمومی از جمله بازارهای شلوغ و مساجد کند.

بر اساس گزارشی که از سوی یونیسف منتشر شد، این مسأله عواقب وحشتناکی را برای کودکان و به ویژه دخترانی به دنبال داشته که توانسته‌اند از اسارت و تعرض‌هاي جنسی بوکوحرام جان سالم به در برند.

یونیسف اعلام کرد، تعداد کودکانی که در بمب‌گذاری های انتحاری در نیجریه، کامرون، چاد و نیجر شرکت داشته‌اند، در یک سال گذشته به شدت افزایش یافته و از چهار مورد در سال 2014 به 44 مورد در سال 2015 افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بیش از 75 درصد کودکانی که در این حمله‌ها دست داشته‌اند، دختر هستند.

مانوئل فونتین، از مقام های ارشد یونیسف گفت: بگذارید به وضوح به این مسأله اشاره کنیم که این کودکان صرفاً قربانی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، او افزود، فریب دادن کودکان و واداشتن آن‌ها به انجام اقدام‌هاي مرگبار یکی از وحشتناک‌ترین ابعاد خشونت در نیجریه و کشورهای همسایه است.

انتشار این گزارش دو سال پس از آن انجام مي‌شود که بوکو حرام 276 دانش‌آموز را در حمله به یک شهر در شمال نیجریه گروگان گرفت که از این تعداد هنوز خبری از وضعیت 219 تن در اختیار نیست.

کد خبر 330450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha