چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

مدیر و نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۱ سانتی‌متری ارتفاع و رسیدن حجم آب دریاچه به ۳/۱۴ میلیارد مترمکعب خبر داد.

دریاچه ارومیه

  اين در حالي‌است كه درياچه اروميه زماني به شرايط عادي بازمي‌گردد كه 14ميليارد متر مكعب آب داشته‌باشد.

به گزارش روابط عمومي نمايندگي ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان‌شرقي، خليل ساعي در بازديد از مسير آجي‌چاي گفت: براساس برنامه‌ها و سياست‌هاي ابلاغي و اعلامي تا‌كنون طبق زمانبندي تعريف شده اقدامات مورد نظر انجام گرفته و در اين بين همكاري مردم به غيراز مطالبات معدود و بي‌مورد آب كشاورزي و برداشت غيرمجاز در بخشي از نقاط حوضه‌آبريز ستودني و قابل تقدير است.

وي تأمين حقابه لازم براي كشاورزي را ضروري دانست و افزود: با توجه به اظهارات نماينده جهادكشاورزي استان در اين ماه از سال قطعا نيازي به آبياري نيست و ستاد احيا در زمان لازم حقابه مورد نياز براي آبياري محصولات كشاورزي منطقه را فراهم خواهد كرد.

ساعي با اشاره به بارندگي‌هاي اخير در استان ادامه داد: بنابر گزارش اداره كل هواشناسي استان در سال زراعي جاري و مقايسه آن با ميانگين دوره آماري سال قبل به ميزان 35/2 ميلي‌متر كاهش بارندگي داشتيم اين در حالي است كه تراز درياچه از 1270/69 در سال ۹۴ به تراز 1270/87 رسيده است و در مجموع ۲۱ سانتي‌متر افزايش ارتفاع درياچه را داريم.

وي تصريح كرد: حجم آب موجود در درياچه نيز از 2/27 ميليارد مترمكعب در سال ۹۴ به 3/14 ميليارد مترمكعب رسيده است و خبر بسيار خوشحال كننده‌تر اينكه وسعت درياچه اروميه با بالا آمدن تراز سطح آب و حجم آب موجود افزايش يافته و از 2491/53 كيلومترمربع به 2670/20 كيلومترمربع رسيده است.

کد خبر 330416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha