همشهری آنلاین: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه باید با توجه به محدودیت‌های اعتباری موجود با حساسیت بیش‌تری اولویت‌بندی و اجرا شود.

طرح‌های احیای دریاچه ارومیه باید اولویت‌بندی شود

به گزارش ايرنا، تقی کهوریان روز یکشنبه در نشست فرهنگی و اجتماعی فرمانداران حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها که اثربخشی خوبی داشته و پس از این نیز خواهد داشت، آگاهی دادن به مردم به ویژه حاشیه‌نشینان دریاچه ارومیه در خصوص وضعیت فعلی دریاچه، طرح‌های احیایی دولت و نتایج آن است.

وی اضافه کرد: آگاهی مردم، مشارکت آن‌ها را در اجرای طرح‌های احیایی دریاچه ارومیه به دنبال دارد.

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: 27 راهکار برای احیای دریاچه ارومیه در ستاد ملی احیا تصویب شده که 19 راهکار اجرایی و هشت راهکار مطالعاتی بوده است.

وی ادامه داد: در کنار این طرح‌ها در سال 93 افزون بر 25 میلیارد ریال و در سال 94 بیش از 110 میلیارد ریال به رغم محدودیت‌های اعتباری دولت برای انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزشی در راستای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت که برخی از آن‌ها به اجرا درآمده و برخی دیگر در دست اجراست.

وی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، عمومی و دولتی، شناسایی تجارب موفق در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه و انتقال آن به گروه‌های هدف، ایجاد هماهنگی و انسجام و یکپارچگی بین دستگاه‌های اجرایی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و کاهش 40 درصدی مصرف آب در افق پنج ساله از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

در ادامه، فرمانداران شهرهای واقع در حاشیه دریاچه ارومیه نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه اجرای طرح‌های فرهنگی و اجرایی احیای دریاچه ارومیه مطرح کردند.

9 شهرستان و 22 شهر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارند.

دریاچه ارومیه در 19 سال گذشته با خشک‌سالی مواجه بوده و در حال حاضر با فعالیت‌های احیایی دریاچه ارومیه تراز آبی آن به 1270.77 متر رسیده است.

کد خبر 329442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha