مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از وجود 140 گورستان متروکه در تهران که 33 مورد از آنها به صورت غیرفعال بوده و دفن اموات به صورت غیرقانونی در آنها انجام می شود، خبر داد.

به گزارش سما ، محمود رضاییان با اشاره به اینکه دفن در گورستانهای متروکه مورد تایید ما نیست، گفت: هم اکنون کارشناس مطالعات نهایی خود را بر روی طرح ساماندهی گورستان های متروکه تهران انجام داده و امیدواریم طی هفته های آتی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران مطرح و پس از آن نیز برای  تصمیم گیری و تصویب به صحن شورا ارسال شود.

وی در پاسخ به این سئوال که با اجرای این طرح ، وضعیت گورستان های متروکه چه خواهد شد ، اظهار داشت: در ساماندهی گورستان های متروکه ، کاربری این اماکن پس از اجرای طرح ساماندهی تعیین خواهد شد. یعنی اگر دفن در یک گورستان ممنوع شود ، زمین آن در اختیار منطقه قرار خواهد گرفت تا بر حسب نیاز روی زمین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام گیرد و اگر دفن آن آزاد اعلام شود نیز ، طبق ضوابطی این کار عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر در برخی از گورستان های متروکه دفن به صورت غیر قانونی و قاچاق انجام می شود ، تصریح کرد: این گونه دفن ها غیر قانونی بوده و مورد تایید ما نیست و لازم است با توجه به ممنوعیت دفن اموات در گورستان های متروکه شهرداری و نیروی انتظامی با همکاری یکدیگر مانع از این اقدام غیر قانونی توسط برخی از متخلفان شوند.

کد خبر 3303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز